۰ نفر

مهلت پزشکان برای نصب کارتخوان تمدید نخواهد شد

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۹:۲۷
کد خبر: 376632
مهلت پزشکان برای نصب کارتخوان تمدید نخواهد شد

رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران با تاکید بر اینکه مهلت پزشکان برای نصب کارتخوان تمدید نخواهد شد، گفت: تعداد خیلی کمی از پزشکان شاید در حدود 1، 2درصد ثبت نام کرده اند و این آمار با وجود مهلت اندک باقی مانده جای نگرانی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا نوری رئیس سازمان امور مالیاتی استان تهران در برنامه «تهران بیست» دیشب درباره وضعیت زیرساخت‌های لازم برای نصب کارتخوان در مطب پزشکان گفت: حدود 10 شرکت از 12 شرکت پی اس پی این خدمات را ارائه می دهند و عملا در حال حاضر، مشکل زیر ساختی برای نصب کارتخوان ها وجود ندارد.

نوری با اشاره به تعداد قابل توجه پزشکان در کشور بخصوص تهران افزود: طبق آمارهای موجود، تعداد خیلی کمی از پزشکان شاید در حدود 1، 2 درصد ثبت نام کرده اند و این آمار با وجود مهلت اندک باقی مانده (11 روز) جای نگرانی دارد بخصوص اینکه این مهلت به هیچ عنوان از سوی سازمان امور مالیاتی تمدید نخواهد شد. امیدواریم پزشکان تلاش کنند تا سریعتر ثبت نام کنند.

وی افزود: طبق آماری که گرفته ام زیر 3 هزار پزشک در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کرده اند.

اخیرا علی رستم‌پور مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی در مصاحبه با یکی از روزنامه ها درباره فراخوان این سازمان درباره فراخوان این سازمان برای ثبت نام در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی(کارتخوان بانکی) با توجه به بند «ی» تبصره 6 قانون بودجه 98 گفته بود: «در این طرح تنها آن دسته از پزشکان و واحدهای درمانی که به‌صورت شخصی کار می‌کنند و دارای پروانه مالیاتی هستند، مشمول قانون می‌شوند. حسب برآوردها تا 80 هزار پزشک که به‌صورت مستقل کار می‌کنند مشمول خواهند شد».

براساس این گزارش، مهلت پزشکان برای ثبت نام در نظام سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی(کارتخوان بانکی) در تاریخ 15 شهریورماه به اتمام می رسد.