۰ نفر

بارندگی و کاهش دما در سواحل خزر

۴ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۱۵
کد خبر: 376183
بارندگی و کاهش دما در سواحل خزر

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه (۶ شهریور) به تدریج با نفوذ جریانات شمالی و ریزش هوای خنک از عرض‌های بالاتر، شاهد بارش باران در سواحل دریای خزر خواهیم بود، همچنین در سه روز آینده دمای هوا در سواحل ۳ تا ۵ درجه کاهش خواهد داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی افزود: امروز بعدازظهر شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز برای استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و شرق هرمزگان رگبار پراکنده احتمال رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است، همچنین امشب استان گیلان و مازندران بارش خفیف باران خواهند داشت و فردا علاوه بر این مناطق غرب گلستان نیز بارانی می‌شود، همچنین سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود. 

وی اظهار داشت: از بعدازظهر و اوایل شب چهارشنبه به تدریج با نفوذ جریانات شمالی و ریزش هوای خنک از عرض‌های بالاتر برای سواحل دریای خزر بارش باران پیش‌بینی شده، همچنین پنج‌شنبه استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران پیش‌بینی شده است، استان‌های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان، ارتفاعات زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار باران با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد بود، جنوب غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری و شمال کهگیلویه و بویراحمد نیز بارش پراکنده دارند.

به گفته وی شمال کردستان و زنجان نیز بارش پراکنده و احتمال رعد و برق پیش‌بینی شده است.

گودرزی ادامه داد: تا آخر این هفته شرق، جنوب شرق به ویژه زابل، شرق کرمان و هرمزگان در برخی ساعات وزش بادهای شدید گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود، بقیه مناطق کشور تا آخر هفته جوی آرام دارند.

احتمال بارش در ارتفاعات تهران 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، امشب در ارتفاعات تهران افزایش ابر خواهیم داشت که احتمال بارش پراکنده در این ارتفاعات و مناطق کوهستانی پایتخت وجود دارد، کمینه دمای امروز تهران ۲۴ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۳۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۶ درجه بالای صفر، اردبیل ۱۱ و اهواز با دمای ۴۷ درجه بالای صفر و قم ۴۲ به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.