۰ نفر

تهدید سلامت افراد در نتیجه اعتیاد به فضای مجازی

۳۰ مرداد ۱۳۹۸، ۰:۵۸
کد خبر: 375000
تهدید سلامت افراد در نتیجه اعتیاد به فضای مجازی

روانشناس و مشاور خانواده از افزایش آمار مراجعات به روانشناس و مشاوره در خصوص اعتیاد همسران به فضای مجازی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، نصرالله منصوری روانشناس و مشاور خانواده از افزایش آمار مراجعات به روانشناس و مشاوره در خصوص اعتیاد همسران به فضای مجازی خبر داد و گفت: متاسفانه این موضوع در حال حاضر در جامعه شیوع پیدا کرده و به اختلافات بسیاری در زندگی زناشویی انجامیده است.
وی با تاکید بر اینکه اعتیاد به فضای مجازی در همه سنین دیده می‌شود، افزود: در حال حاضر افراد مسن نیز درگیر این فضا شده اند که متاسفانه از تبعات بسیار آن مطلع نیستند.
منصوری با بیان اینکه افراط و تفریط در هیچ چیزی به صلاح نیست، تصریح کرد: استفاده بیش از حد مجاز از موبایل سلامت روانی و جسمی افراد را به خطر می‌اندازد ازاین رو باید با علم به تبعات این تکنولوژی نسبت به استفاده از آن اقدام کرد.
روانشناس و مشاور خانواده با پررنگ خواندن نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی استفاده صحیح از فضای مجازی، گفت: باید نسبت به مضرات فضای مجازی هشدار‌های لازم داده شود، زیرا در حال حاضر بسیاری از اختلافات زوجین بر سر همین مسائل است.
وی ادامه داد: زوجین و همه افراد باید بدانند که موبایل و فضای مجازی همچون تیغه دو لبه می‌ماند از این رو در استفاده صحیح از آن بکوشند.