۰ نفر

حضور برخی سلبریتی‌ها در تبلیغات ماهواره‌ای

۲۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۷
کد خبر: 373507
حضور برخی سلبریتی‌ها در تبلیغات ماهواره‌ای

متاسفانه طی چندسال اخیر شاهد حضور نسبتا گسترده برخی سلبریتی‌ها در تبلیغات ماهواره‌ای هستیم؛ اتفاقی که می‌تواند باعث افزایش اعتماد مردم و خرید از محصولات بی‌کیفیت تبلیغ‌شده توسط آنها شود که این کار به‌یقین عامل تاثیرگذاری برای افزایش بی‌اعتمادی مردم و همچنین کاهش محبوبیت این سلبریتی‌ها نیز خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، امروزه شاهد حضور برخی از سلبریتی‌ها در تبلیغات ماهواره‌ای هستیم؛ تبلیغات اغوا‌کننده‌ای که می‌تواند برای هر بیننده‌ای جذاب و تاثیرگذار باشد به‌گونه‌ای که طبق تحقیقات به عمل آمده متاسفانه برخی به دلیل اعتماد بیش از اندازه به تبلیغات ماهواره‌ای اقدام به سفارش و یا خرید محصولات نموده‌اند؛ محصولاتی که در عمل از کیفیت لازم و ابتدای برخوردار نبوده و حتی در برخی از موارد سلامت فرد را نیز تا حد زیادی تحت‌تاثیر قرار داده است که می‌تواند نشان از بی‌کیفیت‌بودن محصولات تبلیغ‌شده در شبکه‌های ماهواره‌ای داشته باشد.

تبلیغ محصولات بی‌کیفیت در شبکه‌‌های ماهواره‌ای

آنچه مسلم است بیشترین محصولاتی که در شبکه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شوند تنها به دلیل کیفیت پایین و همچنین عدم‌برخورداری از استانداردهای لازم این شیوه تبلیغ را انتخاب می‌کنند که می‌تواند نشان از کیفیت بسیار پایین آنها داشته باشد. برخی شرکت‌ها با پرداخت هزینه‌های بالا برای انجام تبلیغات به سلبریتی‌ها قصد به فروش رساندن محصولات خود را دارند؛ اتفاقی که تا به امروز باعث به مخاطره افتادن سلامت بسیاری از مصرف‌کنندگان این محصولات غیراستاندارد شده است، چراکه باید به خاطر داشت اگر این محصولات از کیفیت لازم برخوردار بود در صداوسیمای ملی کشور پخش می‌شد. بنابراین تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای که بیشتر به قرص‌ها و پودر‌های لاغری و چاقی و لوازم آرایشی بهداشتی خلاصه می‌شود متاسفانه از کیفیت لازم برخوردار نیست، هرچند طی چندسال گذشته برخی از برنامه‌های تلویزیونی به دلیل نداشتن اسپانسر مناسب از این افراد به‌عنوان اسپانسر و یا تهیه برنامه‌های رپرتاژی استفاده می‌کردند که این مهم منجر به واکنش بسیاری از مسئولان و مخاطبان شد و در نهایت شاهد حذف کامل این‌گونه تبلیغات در رسانه ملی بودیم و حال تبلیغات محصولات بی‌کیفیت رهسپار شبکه‌های ماهواره‌ای شده‌اند. بنابراین انتظار می‌رود مسئولان امر با ارائه آگاهی‌های لازم و همچنین برخورد جدی با افراد سودجویی که اقدام به تولید و پخش محصولات بی‌کیفیت می‌کنند مانع از فعالیت گسترده آنها شوند، چراکه در غیر این صورت سلامت روحی و جسمی افراد جامعه به خطر خواهد افتاد.

حضور گسترده برخی سلبریتی‌ها برای تبلیغات

متاسفانه چندی است که شاهد حضور گسترده برخی سلبریتی‌ها برای انجام تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای هستیم که این خود می‌تواند به دلیل اعتماد و محبوبیت بیش از اندازه آنها در جامعه باشد، چراکه امروزه محصولاتی که توسط این دسته از افراد تبلیغ می‌شود با خریداران بسیاری مواجه می‌شود که این مهم گویای تاثیرگذاری آنها در جامعه است، این در حالی است که این رویکرد سلبریتی‌ها که بعضا الگوی جامعه و به‌خصوص جوانان و نوجوانان هستند به مرور زمان می‌تواند از محبوبیت آنها بکاهد.

کسب درآمد بالا از تبلیغات

براساس اطلاعات مندرج قبلی و درآمدهای به نسبت بالای برخی هنرمندان از تبلیغات به‌راحتی می‌توان به این مهم دست یافت که امروزه انجام تبلیغات برای برخی از هنرمندان مقرون به‌صرفه‌تر از تقش‌آفرینی در فیلم سینمایی، سریال یا تئاتر است، درآمد حاصل از تبلیغات در فضای مجازی برای برخی سلبریتی‌ها مبلغ هنگفتی به‌همراه دارد که این می‌تواند به‌خودی‌خود عامل وسوسه‌کننده‌ای برای انجام تبلیغات توسط هنرمندان و یا بازیگران شود. لازم به ذکر است برخی از سلبریتی‌ها تنها به بهانه افزایش تولیدات داخلی و همچنین حمایت از آنها اقدام به انجام تبلیغات می‌کنند، این در حالی است که باید تاکید داشت که انجام تبلیغات محصولات بی‌کیفیت و غیراستاندارد توسط سلبریتی‌ها خود می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به اعتمادی بزند که جامعه نسبت به این دسته افراد دارد.

گران‌ترین تبلیغات در اینستاگرام

باید در نظر داشت که در سایه استفاده بیش از اندازه مردم از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام شاهد انجام تبلیغات گران‌قیمت در این شبکه اجتماعی هستیم که این خود می‌تواند منبع درآمد هنگفتی برای بازیگران و یا چهره‌های مطرح باشد، چراکه انجام تبلیغات در این شبکه اجتماعی بسیار گران‌تر از انجام تبلیغات در رسانه‌های دیگر باشد که این خود می‌تواند نشان از پرمخاطب‌بودن اینستاگرام داشته باشد‌.

در نهایت...

انجام تبلیغات توسط برخی سلبریتی‌ها یک امر متداول در تمام دنیاست، اما انتظار می‌رود انجام این کار توسط افراد مطرح با وسواس و دقت بیشتری انجام شود، چراکه در غیر این صورت از محبوبیت افراد مطرح در جامعه کاسته می‌شود که این خود تبعات منفی بسیاری را به دنبال خواهد داشت. هرچند برخی از روانشناسان معتقد هستند که الگوبرداری بی‌رویه از سلبریتی‌ها خود تبعات منفی بسیاری را بر جامعه به‌خصوص جوانان و نوجوانان برجای می‌گذارد. انتظار می‌رود مسئولان نسبت به این پدیده نامناسب که هر روزه بیشتر در میان برخی سلبریتی‌ها رواج پیدا می‌کند نظارت بیشتری داشته باشند تا شاید از این وادی بتوان آثار منفی این پدیده را نیز تا حد زیادی کاهش داد.