۰ نفر

چند درصد مردم نیاز به عینک دارند؟

۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۵۲
کد خبر: 373290
چند درصد مردم نیاز به عینک دارند؟

عضو انجمن چشم پزشکی ایران گفت: حدود ۲۵ تا ۵۰ درصد افراد جامعه عینک نیاز دارند و اگر بخواهیم عارضه پیرچشمی که بعد از ۴۰ سالگی افراد را درگیر می کند به آن اضافه کنیم، این میزان افزایش چمشگیری می یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر ایران، محمدرضا صداقت افزود: یکی از بیماری های شایع چشم که اغلب افراد جامعه را درگیر کرده، عیوب انکساری است و برای کسانی که عینک طبی دارند اما نمی توانند با آن زندگی کنند، جراحی رفع عیوب انکساری و انجام لیزر برای جایگزینی عینک، می تواند مناسب باشد.

وی با اشاره به مشکلات افرادی که از عینک استفاده می کنند، اظهار داشت: برخی افراد عینکی هنگام کار و سایر امور روزانه خود با مشکلاتی در استفاده از عینک مواجه هستند که برای رفع این مشکل، می توانند از عمل لیزیک استفاده کنند و این کار را می توان بعد از سن بلوغ یعنی از ۱۸ تا ۲۰ سالگی، انجام داد.

صداقت ادامه داد: معاینات چشم پزشکی و عکس های قرنیه کاندیدای لیزر باید کاملاً نرمال باشد و شماره عینک او نیز ثبات پیدا کرده باشد، ضمن اینکه هیچ گونه بیماری چشمی نداشته و جراحی او با ریسک خطر همراه نباشد.

دبیر علمی کنگره چشم پزشکی ایران، تاکید کرد: یکی از بیماری های بسیار مهم چشمی که فرد نمی تواند لیزر انجام دهد، قوز قرنیه است و فرد به جز عینک زدن نباید هیچ بیماری دیگری مثل آب مروارید و آب سیاه نداشته باشد.

صداقت با بیان اینکه چشم پزشکی دنیا از توانمندی ها و پتانسیل های جامعه چشم پزشکی ایران مطلع و آگاه است، تصریح کرد: با توجه به همین پتانسیل، درصدد هستیم از طریق برگزاری کنگره های مختلف چشم پزشکی به دنبال شناسایی بیماران چشم پزشکی کشورهای منطقه و همسایه باشیم.

به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی، حضور میهمانانی از کشورهای منطقه و آسیای میانه در کنگره های چشم پزشکی ایران، می تواند این کشورها را بیش از پیش با ظرفیت های بالای چشم پزشکی در کشور آشنا کند که در نهایت منجر به جذب بیشتر بیماران خارجی در ایران خواهد شد.

وی افزود: چشم پزشکی ایران از نظر علمی، انجام کارهای تحقیقاتی و تشخیص و جراحی با کشورهای همسایه فاصله زیادی دارد و می توان از این ظرفیت در مسیر توسعه گردشگری سلامت و تبادل تجربیات خود استفاده کنیم.