۰ نفر

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش؛

معلمان ۲۰هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارند

۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰
کد خبر: 372205
معلمان ۲۰هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارند

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه حدود ۲۰هزار میلیارد مطالبات معلمان در پس از انقلاب تلنبار شده‌است، گفت: ما برای پرداخت آن کوتاهی کرده و باید تلاش کنیم که این مبالغ را به آنان پرداخت کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سیدجواد حسینی ظهر امروز در شورای اداری آموزش‌وپرورش استان  لرستان با اشاره به معایب نظام تعلیم‌وتربیت اظهار داشت: ما به مدارس هم که می‌رویم آن‌قدر مطالبات و مشکلات را می‌گویند که در آخر وقتی می‌خواهیم سیاست‌های آموزش‌وپرورش را بگوییم فرصت نیست این عادت همیشگی‌ست، این اشکالی در نظام تعلیم‌وتربیت ماست. بنده می‌خواهم در برنامه تلویزیونی بروم و آن را برجسته کنم که ما نمای نظام تعلیم‌وتربیت را نمای مشکلات در جامعه و حتی نمای معلمی را در حال کتک‌زدن دانش‌آموزان تصویر کرده‌ایم و یا معلمانی که دائماً مطالبات‌شان را می‌خواهند.

وی با بیان اینکه ما شرمنده معلمان نجیب کشور هستیم، افزود: حدود 20هزار میلیارد مطالبات آنان پس از انقلاب تلنبار شده و ما برای پرداخت آن کوتاهی کرده‌ایم، ما باید تلاش کنیم که این مبالغ را به آنان بدهیم.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه ما معلمی در همین جامعه داریم که 400 کیلومتر روزانه مسافت را طی می‌کند تا دانش‌آموز عشایری را درس بدهد و اما این را در جامعه بیان نمی‌کنیم، عنوان کرد: ما در همین جامعه معلمی داریم که در ساعات فراغت از تدریس به بیمارستان می‌رود و دانش‌آموزان بیماری که در بیمارستان بستری هستند را درس می‌دهد.

وی با اشاره به فداکاری در رخ‌دادن حادثه‌ها معلمان بیان کرد: متأسفانه مدیر موفق آموزش‌وپرورش مدیری‌ست که مثلاً چهار خانه‌ی فرهنگ ساخته باشد، ما یک‌بار مدیران موفق را به‌دلیل آفرینش محتوا در نظام تعلیم‌وتربیت معرفی نکرده‌ایم، ما به برخی از غفلت‌ها در نظام تعیلم‌وتربیت باید ورود کنیم، نمای تعیلم‌‌وتربیت جلوه‌هایی زیبایی دارد جلوه‌هایی که آنان می‌آفرینند در هیچ سازمان دیگری آفریده نمی‌شود.