۰ نفر

دولت تدبیر و امید اهمیت ویژه‌ای برای جامعه رسانه‌ای قائل است

۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۱:۵۸
کد خبر: 371876
دولت تدبیر و امید اهمیت ویژه‌ای برای جامعه رسانه‌ای قائل است

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تاکید بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر بین وزرا و مسوولان دولتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: دولت تدبیر و امید اهمیت ویژه‌ای برای جامعه رسانه‌ای کشور قائل است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری شامگاه سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که از سوی شورای اطلاع رسانی دولت برگزار شد، با اشاره به اهمیت کار حرفه‌ای و جدی خبرنگاری در کشور، تصریح کرد: باید رفتار و گفتار دولت به گونه‌ای باشد که شاهد نتایج مطلوب در ارتباطات بین مسئولان و اهالی رسانه باشیم.

وی همچنین با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات اهالی رسانه و خبرنگاران، بر ضرورت همکاری و هماهنگی بیشتر بین وزرا و مسوولان دولتی با اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید اهمیت ویژه‌ای برای جامعه رسانه ای کشور قائل است.

بر اساس این گزارش، در این مراسم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز طی سخنانی با اشاره به تکثر منابع رسانه‌ای در کشور، اظهار کرد: این تکثر در سال‌های اخیر افزایش یافته است و مردم ما در این ترکیب‌سازی متنوع، از یک اغتشاش مفهومی و هیجان زدگی به یک دوره تامل رسیده‌اند. مردم ما در تکثر رسانه‌ای به سمت ترکیب‌سازی در حال حرکت هستند تا به هیجان‌زدگی رسانه‌ای دچار نشوند.

وی با بیان اینکه امروز «از دوره اغتشاش رسانه‌ای عبور کرده‌ایم و در دوره تأمل رسانه‌ای قرار داریم»، به ویژگی‌های رسانه‌های جدید اشاره و خاطر نشان کرد: رسانه‌های جدید رسانه‌های کشف حقیقت‌اند؛ در تکثر به هم پیوسته منابع رسانه‌ای که ایجاد شده است، فرصتی پدید آمده که رسانه‌های چند ساله که در ابتدا هیجان و اغتشاش ایجاد می‌کردند، امروز می‌خواهند تأمل ایجاد کنند و دریچه‌های معرفت و اطلاعات را بالا ببرند و این نقطه زایش جدید رسانه‌های حرفه‌ای است.

در این جلسه تعدادی از نمایندگان رسانه‌ها نیز نظرات، دیدگاه‌ها و دغدغه‌های صنفی خود را مطرح کردند.