۰ نفر

رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری خبر داد؛

انتقال ۱۱محکوم ایرانی از تایلند به کشور

۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۹
کد خبر: 371057
انتقال ۱۱محکوم ایرانی از تایلند به کشور

معاون حقوق بشر و امور بین الملل و رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری گفت: ۱۱ تن از محکومان ایرانی از تایلند تحویل مقامات کشورمان شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل و رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری اعلام کرد: در چارچوب موافقت نامه انتقال محکومان یازده تن از محکومان به حبس ایرانی که سال‌ها در زندانهای تایلند دوران محکومیت خود را می‌گذرانیدند تحویل نماینده اعزامی کشورمان شدند و امروز صبح به تهران بازگشتند.

وی افزود: اتهام اکثر این افراد قاچاق مواد مخدر بوده و یک تن از این افراد در حال انتقال ساک امانی دوستان خود که در آن مواد مخدر جاسازی شده بود دستگیر شده است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری کشورمان در هشداری به هموطنان گفت: هنگام سفر پایبندی به قوانین کشورها را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند و از ارتکاب رفتارهای خلاف قانون بپرهیزند که مجازات‌های سختی در انتظار آنهاست. در اکثر کشورها در قبال مواد مخدر قوانین سختگیرانه و مجازات‌های سرکوبگرانه‌ای وجود دارد که رهایی از آن به آسانی میسر نیست. گاهی افراد برای چند عدد قرص روانگردان به سال‌ها زندان محکوم شده اند.