۰ نفر

عجیب‌ترین قانون مد و پوشاک در قرن شانزدهم

۷ مرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۰۰
کد خبر: 369913
عجیب‌ترین قانون مد و پوشاک در قرن شانزدهم

در طول تاریخ صنعت مد و پوشاک تحولات گسترده ای را تجربه کرده است. یکی از جالب‌ترین مدها در قرن شانزدهم میلادی که توجه بسیاری را نیز به خود جلب کرد، قانون عدم تردد بدون کلاه بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، در قرن شانزدهم، مجلس بریتانیا قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن هر مرد، به استثناء اشراف و کودکان زیر 6 سال، باید پوششی از کلاه بر سر داشته باشند.

شاید از خواندن این قانون متعجب شده باشید اما این قانون واقعا اجرا می شده است. درواقع تنها در روزهای تعطیلات یکشنبه یا روزهای خاص بود که عدم اطاعت از این قانون پیگرد نداشت و در بقیه روزها با جریمه همراه بود. اما اصلا چه شد که چنین قانونی تصویب شد؟ ماجرای پشت پرده این قانون عجیب را می توان یک سیاست تجاری دانست. درواقع در آن دوران بریتانیا در حال تجارت پشم و تولید کلاه بود و سعی داشت از بازارهای داخلی سکوی پرش به بازارهای خارجی را فراهم کند.

درواقع این قانون برای افزایش تجارت پشم در داخل کشور تصویب شد. این لایحه درنهایت در سال 1597 لغو شد، با این حال، کلاه هایی که در آن دوران مرسوم بودند همچنان مورد توجهند و در سراسر جهان و در مراسم مختلف از سوی مردان مورد استفاده قرار می گیرند.

در ضمن اگر فکر می کنید با گذشت سالها، وابستگی مردم به صنعت مد کم شده و دیگر خبری از چنین اتفاقاتی نیست اشتباه می کنید، چرا که همچنان صنعت مد تا حد زیادی تحت تاثیر اتفاقات دنیای واقعی است. برای مثال ر رنگ لباس، پارچه لباس، مواد به کار رفته در تولید لباس، نوع غذاها و حتی ذائقه تماشای فیلم و سریال ها توسط برخی عوامل پشت صحنه سیاست و تجارت تعیین می شود.