۰ نفر

سرپرست وزارت آموزش و‌پرورش؛

برای ۱۰۰هزار معلم تا اول مهر حکم تمام وقت صادر می‌شود

۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵
کد خبر: 369817
برای ۱۰۰هزار معلم تا اول مهر حکم تمام وقت صادر می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و‌پرورش گفت: تا اول مهر ماه برای ۱۰۰ هزار نفر از معلمان حکم تمام وقت می‌خورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سید جواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هم‌اکنون برای‌ 10 هزار معلم حکم تمام وقت صادر شده است و پیش‌بینی می‌کنم تا اول مهر برای بیش از 100 هزار نفر از معلمان حکم تمام وقت بخورد و این تعداد از معلمان در طرح معلم تمام وقت مشارکت کنند، این اولین بار است این موضوع را اعلام می‌کنم و از این طریق 650 هزار ساعت حق‌التدریس پُر می‌شود.

بهمن سال 97 بود که وزارت آموزش‌وپرورش، بخشنامه طرح معلم تمام وقت را ابلاغ کرد و بر این اساس دبیران و هنرآموزانی که در هفته 30 ساعت تدریس داشته باشند از 17.5 درصد فوق‌العاده ویژه بهره‌مند خواهند شد.

همچنین یارمحمد حسین‌بر مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش پیش از این در پاسخ به این پرسش که "معلمانی که تمایل به عضویت در طرح معلم تمام‌وقت دارند باید از چه‌زمانی اقدام کنند؟" گفته بود: از نیمه دوم تیر ماه ثبت‌نام معلمان متقاضی عضویت در طرح "معلم تمام‌وقت" آغاز می‌شود و احکام مربوط نیز اول مهر صادر خواهد شد.

وی افزود: معلمانی که تمایل به عضویت در این طرح دارند باید به امور اداری مناطق آموزش‌وپرورش محل اشتغال خود مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند و افرادی که سال تحصیلی گذشته در این طرح عضو شدند باید مجدداً مراجعه و عضویت خود را تکرار کنند، افرادی که به عضویت طرح "معلم تمام‌وقت" درمی‌آیند از 17.5 درصد فوق‌العاده ویژه بهره‌مند می‌شوند و محاسبه فوق‌العاده ویژه بدین صورت است که حق شغل، حق شاغل، حق ایثارگری، سختی کار و فوق‌العاده شغل محاسبه شده و 17.5 درصد آن مد نظر قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش وپرورش متذکر  شد: این طرح به‌نفع فرهنگیان است و معلمانی که در طرح "معلم تمام‌وقت" حضور می‌یابند دیگر به‌صورت ماهانه رقم حق‌التدریس را دریافت می‌کنند همچنین هیچ ارتباطی میان این طرح و تأخیر در پرداخت حق‌التدریس‌ها وجود ندارد و ما پیگیر هستیم که پرداخت آن هم به‌روز شود.

حسین‌بر بیان کرد: سال گذشته طبق آخرین گزارش 10 هزار نفر به عضویت طرح "معلم تمام‌وقت" درآمدند و بعد از اینکه احکام صادر شد تعداد متقاضیان افزایش یافت اما چون حقوق را صادر کرده بودیم دیگر امکان عضویت افراد جدید محقق نشد.