۰ نفر

حکم جالب قاضی برای فرد سگ‌آزار

۵ مرداد ۱۳۹۸، ۲۰:۵۸
کد خبر: 369419
حکم جالب قاضی برای فرد سگ‌آزار

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت از محکومیت شخصی که اقدام به سگ آزاری در این شهرستان کرده بود، خبر داد و حکم صادرشده از سوی دادگستری را نگهداری او از حیوانات مصدوم اعلام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رضا زمانی گفت: دادگستری شهرستان متهم را برای کمک به حیوانات تحت مراقبت و فراگیری نحوه نگهداری حیوانات مصدوم به مدت چهار ساعت روزانه و به میزان ۲۰۰ ساعت محکوم کرده و اداره حفاظت محیط زیست نیز موظف شده پس از اتمام کار، نتیجه را بطور کتبی به دادستانی گزارش دهد .

وی با قدردانی از دستگاه قضایی برای حکم زیست محیطی (سبز) اضافه کرد: این اداره با هر گونه خشونت علیه حیوانات و حیوان آزاری که موجب جریحه دار شدن احساسات حامیان محیط زیست است ، برخورد می کند.

شهرستان شفت با دو بخش مرکزی و احمدسرگوراب، در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

طبق گزارش های مردمی و گشت و کنترل همکاران یگان حفاظت پاسگاه سرمحیط بانی سراوان، حاشیه رودخانه سفیدرود مورد پایش و گشت و کنترل کامل قرار گرفت و براساس دستور دادستان به پاسگاه انتظامی و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت ، چند نفر از متخلفان حین برداشت شن و ماسه دستگیر و ادوات جرم آنان شامل سه دستگاه کامیون کمپرسی خاور توقیف شد.

به گفته حمزه عشوری رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت با توجه به برداشت های غیر اصولی و غیر مجاز شن و ماسه از حاشیه و اطراف رودخانه سفیدرود در حوزه استحفاظی شهرستان و ایجاد کند و کاوها و تغییر کاربری زمین های مجاور ، بطور مستمر این مناطق تحت کنترل و پایش بوده و متخلفان با شدت و حدت تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.