۰ نفر

خبر استخدامی مهم سرپرست آموزش و پرورش

۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۵۹
کد خبر: 368996
خبر استخدامی مهم سرپرست آموزش و پرورش

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که بیش از ۲۰ هزار نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ به نظام تعلیم و تربیت می‌پیوندند، گفت: ۲۵ هزار نفر به دانشگاه فرهنگیان سطح کشور اضافه می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  سید جواد حسینی در آئین بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خوزستان و نخستین جشنواره مدرسه‌ای با رویکرد افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیرین اظهار داشت: تعلیم و تربیت با کیفیت به سه نوع استاندارد نیاز دارد که تحقق تمامی آنها در میان مدارس ضروری است.

وی با اشاره به این‌که هدفگذاری شده که تنها راه دریافت معلم تنها از محور و مسیر دانشگاه فرهنگیان باشد، بیان کرد: جایگاه معلمی برای توسعه کشور و جامعه است که در همین راستا دوره‌های آموزشی و مهارتی را باید گذرانده باشد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: نیروهای خرید خدمت راه اضطرار برای آموزش و پرورش هستند و در صورت استفاده از این نیروها، باید نخست بومی، متخصص و متعهد به نظام تعلیم و تربیت و بعداز گذراندن دوره تعلیم و تربیت وارد آموزش و پرورش شوند.

وی با اشاره به این‌که بیش از 20 هزار نیروهای فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان و ماده 28 به نظان تعلیم و تربیت می‌پیوندند، افزود: 25 هزار نفر طی سال تحصیلی جاری به دانشگاه فرهنگیان سطح کشور اضافه می‌شوند.

حسینی با تاکید بر استانداردسازی فضای کلاس درس و تجهیز آنها به امکانات موردنیاز خاطرنشان کرد: دومین رویکرد و برنامه استاندارسازی فرآیندها و برآوردهای نظام تعلیم و تربیت است. سومین رویکرد برنامه‌ریزی و تولید محتوا برای نظام آموزش و پرورش است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: خوزستان به عنوان یادگار هشت سال دفاع مقدس و جلوگاه ایثار و شهادت، همچنان قهرمانانی در خود می‌پروراند که از جمله آن می‌توان به اقدام مدرسه‌سازی توسط خیرین اشاره کرد.

وی با اشاره به دو هزار و 500 خیر مدرسه‌ساز و 500 خیر مدرسه‌ساز فعال در سطح استان خوزستان، ادامه داد: استان رتبه اول جشنواره خیرین مدرسه در بیستمین جشنواره را برخوردار است که نشان از جلوه‌های قهرمانی این استان است.

حسینی بیان کرد: از 393 مدرسه تخریب یا آسیب دیده بر اثر سیل با تمام همت مسئولان، اداره نوسازی و خیرین در اول مهر بازسازی پایان و به دانش آموزان تحویل داده می‌شود‌.

وی با بیان این‌که برای اول مهرماه دیگر مدرسه کانکسی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با همت دولت و خیرین 70 میلیارد تومان خیرین ملی، 19‌ میلیارد تومان خیرین از استان خراسان، 20 میلیارد تومان از سوی اداره نوسازی و 50 میلیارد تومان وزارت نفت هزینه می‌شود.

حسینی ادامه داد: بیش از 140 میلیارد تومان برای سال آینده در زمینه مدارس در نظر گرفته شده است. 5 میلیارد تومان برای تجهیزات مدارس در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی انجمن دانش‌آموز یاری در مدارس از ابتدای مهرماه سال جاری، ادامه داد: 150 هزار کلاس درس و یک سوم مدارس توسط خیرین مدرسه‌ساز احداث شده که البته در کنار آن به مساله هنر مدرسه‌داری باید توجه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح آمایش سرزمینی در سراسر کشور، افزود: 4.8 متر مربع فضای آموزشی در استان خوزستان است که از میانگین کشوری عقب‌تر است و باید تلاش کرد هر ریال ساخت مدرسه براساس نوع، نقطه و نیاز هزینه شود.

حسینی گفت: از سال 95 تا سال گذشته 618 مدرسه با دو هزار و 500 کلاس درسی احداث شده است و قول داده‌ایم که در اول مهرماه سه جشن برگزار کنیم که جشن نخست برچیده شدن مدارس خشتی و گلی به جزء سیستان و بلوچستان است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جشن استاندارد سازی وسایل حرارتی و هوشمند سازی آن گفت: جشن سوم نیز جشن برچیده شدن کلاس‌های کانکسی است.

وی بیان کرد: خیرین امروز بیش از گذشته آماده هستند که خدمات ‌رسانی خود را ارائه دهند. مدرسه جعبه سیاه جامعه است و کانون اصلی تحول در جامعه هستند.

حسینی اظهار داشت: رمز آموزش و پرورش با اتکا به امام علی(ع) یا علی مدد است. سه ضلع وزارت آموزش و پرورش نیز شتاختی، عاطفی روانی و عملی است.