۰ نفر

باد شدید کشور را در می‌نوردد

۲۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۹
کد خبر: 367527
باد شدید کشور را در می‌نوردد

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید موقت و کاهش کیفیت هوا در نواحی مرکزی، شرقی و غربی کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز (۲۸ تیر) تا اواسط هفته آینده برای نواحی از جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس و بخش‌هایی از شمال و غرب هرمزگان رشد ابر، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در سواحل دریای خزر ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی پنج روز آینده برای نواحی شرقی کشور به ویژه منطقه زابل تداوم وزش باد شدید و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در این مدت برای بخش‌هایی از مرکز کشور در استان‌های سمنان، شمال اصفهان، یزد، قم، جنوب تهران، البرز و مرکزی و در بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب کشور در بعد ازظهر وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ تیر) صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۱ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه (۳۰ تیر) صاف و در بعد ازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.