۰ نفر

طرح 10ساله بریتانیا برای مبارزه با سیگار کشیدن

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۵۰
کد خبر: 366963
طرح 10ساله بریتانیا برای مبارزه با سیگار کشیدن

دولت بریتانیا یک طرح جدید برای مبارزه با افراد سیگاری طراحی کرده است. درواقع این طرح را می‌توان طرحی برای مبارزه با بیماری و مرگ و میر و روشی برای حفاظت از سلامت شهروندان دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، قرار است این طرح تا سال 2030 اجرایی شود. طرحی که اخیرا از سوی وزارت بهداشت بریتانیا مطرح شده است احتمالا از سال 2020 به شکل جدی دنبال خواهد شد.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت بریتانیا حدود 15 درصد از مرگ و میرهای این کشور ناشی از مصرف سیگار است. به همین دلیل دولت بریتانیا قصد دارد به هر شیوه ای به این مشکل پایان دهد البته نکته مثبت این است که نرخ استفاده از سیگار بین افراد مختلف نسبت به سال های گذشته کاهش یافته است. در بخشی از پژوهش وزارت بهداشت بریتانیا نیز یک آمار عجیب ارائه شده است که نشان می دهد افراد فقیر بیشتر مایلند سیگار بکشند.

بر این اساس بخشی از تلاش ده ساله بریتانیا بر مسائل فرهنگی و زیست محیطی متمرکز خواهد بود. اما بخش مهم تری از این مبارزه به نحوه تعامل دولت با شرکت های تولید کننده دخانیات مرتبط است. برای مثال یکی از طرح هایی که ممکن است اجرا شود این است که شرکت های دخانیات مجبور باشند اقدام به ارائه اطلاعاتی در مورد چگونگی ترک سیگار در بسته بندی سیگارهای خود کنند.

کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا و فرانسه پیش از این تولیدکنندگان را متقاعد کرده اند که به طور فعال برای اقدامات مبارزه با دخانیات مالیات دهند. درواقع این روش هزینه های دولت را در قبال این مشکل کاهش می دهد. افزون بر این مدت هاست روی بسته های سیگار شاهد تصاویری هستیم که افراد را از مصرف سیگار به علت آسیب به ریه ها منع می کنند. انگلستان رفتارهای مهمی را برای کاهش مصرف سیگار از دهه 1980 اجرا کرده است.