۰ نفر

ایجاد ۹۳هزار شغل در مشاغل خانگی

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۸
کد خبر: 366841
ایجاد ۹۳هزار شغل در مشاغل خانگی

رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت کار از ایجاد ۹۳ هزار شغل جدید در قالب مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و گفت: ما خواستار این هستیم حداقل ۲۰ درصد از منابع صندوق کارآفرینی امید به مشاغل خانگی اختصاص یابد.

به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دست اندرکاران این ستاد در محل وزارت کار و تعاون برگزار شد.

در این جلسه، خانم امام‌دادی اعلام کرد: سال گذشته ۶۵ هزار ثبت‌نام در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی ثبت‌نام شد که ۲۷۰ هزار مورد اخذ مجوز، ۶۶ هزار فقره تسهیلات و ۹۳ هزار اشتغال جدید در قالب مشاغل خانگی ایجاد شد. همچنین ۹۳ هزار واحد مشاغل خانگی جدید در کشور ایجاد شد.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید در زمینه مشاغل خانگی ۵۴ هزار فقره تسهیلات پرداخت کرد که در این زمینه ۲۷۳ میلیارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تومان تسهیلات برای متقاضیان مشاغل خانگی پرداخت شده است.

رئیس دبیرخانه مشاغل خانگی وزارت کار اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ما خواستار این هستیم حداقل ۲۰ درصد از منابع صندوق کارآفرینی امید به مشاغل خانگی اختصاص یابد.

امام‌دادی همچنین در مورد توانمند سازی متقاضیان مشاغل خانگی گفت: در مراحل اول ۳۵ هزار طرح مورد ارزیابی قرار گرفت، ۲۵ هزار متقاضی به دریافت مشاوره و هدایت شغلی رسیدند. ۱۷ هزار نفر آموزش متقاضیان صورت گرفت و بعد از آن اتصال به بازار برای ۱۹ هزار نفر صورت گرفت.

وی همچنین گفت: ۳۲ برند برای محصولات مشاغل خانگی ایجاد شد و ۳۴۸ نفر به عنوان مشاور و تسهیل‌گر در کنار متقاضیان به ارائه خدمات می‌پردازند و تعداد ۵۸۱۴ نفر از طریق شبکه به ایجاد شغل منتهی شد.

همچنین در این مراسم بیرجندی با توجه به نقش توسعه‌ای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پیاده‌سازی سیاست‌ها و ایجاد اشتغال از طریق مشاغل خانگی گفت: وزارت تعاون همراه با جهاد دانشگاهی در جهت پیاده‌سازی سیاست‌های کلان اقدام می‌کند.

وی گفت: در شهر تهران ۲۰۰۰ نفر در ذیل الگوی مشاغل خانگی قرار گرفته‌اند.