۰ نفر

کشیدن مواد مخدر در تپه تاریخی 700ساله!

۱۹ تیر ۱۳۹۸، ۱:۵۰
کد خبر: 365596
کشیدن مواد مخدر در تپه تاریخی 700ساله!

بخشدار ششطراز گفت: متاسفانه تپه تاریخی شهر کندر به مکانی برای معتادان و استعمال مواد مخدر تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد رمضانی گفت‌: به دلیل نبود اعتبار، اکنون تپه تاریخی شهر کندر به مکانی برای معتادان و استعمال مواد مخدر تبدیل شده و مشکلات اجتماعی به وجود آورده است.
وی عنوان کرد: متأسفانه این تپه تاریخی که میراث نیاکان و گذشتگان است اکنون به یک مکان غیر فرهنگی تبدیل شده به طوری که این موضوع در شورای تأمین و کارگروه شورای مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است.
رمضانی بیان کرد: بقایای تپه تاریخی کندر جز قدیمی‌ترین آثار تاریخی شهرستان خلیل‎آباد بوده که مربوط به قرن هفتم هجری است.
وی گفت: مسئولان استان باید بیشتر به خلیل‎آباد توجه داشته باشند و مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان را بیش از گذشته برای رفع مشکلات بناهای تاریخی حمایت کنند.

رمضانی عنوان کرد: نباید نسبت به ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و آداب و رسوم منطقه بی‎تفاوت بود، با وجود اینکه امروز گردشگری پتانسیل عظیمی برای کسب درآمد است اما از آن غافل مانده‎ایم.

وی گفت: بارندگی‌های اخیر موجب شد بافت‌های قدیمی در بسیاری از روستاها به مکان‌هایی ناامن تبدیل شوند، اکنون بسیاری از کودکان از کنار همین دیوارها تردد می‌کنند و هر لحظه امکان دارد فاجعه‌ای رخ دهد.
رمضانی بیان کرد: متأسفانه دهیاران مجبور شدند به دلیل جلوگیری از هرگونه حادثه برخی از این بناها را تخریب کنند؛ اکنون بناهای تاریخی در برخی مناطق به مکان‌های غیر فرهنگی تبدیل شده‎اند.
کندر زادگاه وزیر معروف طغرل بیگ سلجوقی یعنی عمیدالملک کندری و آثار تاریخی آن شامل تپه باستانی، حوض چهل پایه و آب انبارهای متعدد است.