۰ نفر

بیماری روانی استالین چه بود؟

۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۲۱:۵۶
کد خبر: 364880
بیماری روانی استالین چه بود؟

نام استالین با اتحاد جماهیر شوروی گره خورده است و بسیاری از افراد زمانی که صحبت از استالین می شود به یاد آن دوره خواهند افتاد که اتحاد جماهیر وجود داشت اما جالب است بدانید که استالین مشکلاتی روانی داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، استالین همیشه خشن، بی رحم، قاطع و صریح بود. این صفات بارها در کتب مختلف در مورد او ذکر شده است اما یکی از موضوعاتی که کمتر به آن پرداخته شده سوء ظن پیشرونده استالین است.

استالین نسبت به بسیاری از موارد حس سوء ظن داشت. درواقع استالین به هر فردی و حتی نزدیک ترین دوستان خود به طور کامل احساس امنیت و اعتماد نداشت. این حس اواخر عمر استالین به شدت تشدید شده بود، تا جایی که حتی ورود بسیاری از افراد که تا پیش از آن زمان مورد اعتمادش بودند را به خانه خود ممنوع کرد.

685546_280

پزشک مخصوص استالین بیماری او را پارانوئید تشخیص داده بود اما ناگفته پیداست که از مطرح کردن این بیماری نزد استالین هراسی شدید داشت و مایل نبود صراحتا اعلام کند بیمارش مبتلا به پارانوئید است، چرا که می دانست مورد خشم شدید استالین واقع می شود. اما علائم بیماری استالین تا تاریخ 5 مارس 1953 که وی با جهان بدرود گفت ادامه یافت.