۰ نفر

ماجرای ثروتی عجیب که با خرید عکس‌های 2دلاری شروع شد

۳ تیر ۱۳۹۸، ۲۳:۴۴
کد خبر: 362198
ماجرای ثروتی عجیب که با خرید عکس‌های 2دلاری شروع شد

یک کلکسیونر آثار هنری در سال 2010با خرید 2عکس به ظاهر بی ارزش 2دلاری موفق شد در عرض چند ماه به ثروتی چند میلیون دلاری برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، شاید رندی گویجارو هرگز فکرش را هم نمی کرد که با خرید عکسهایی ساده از یک هفت تیر کش قرار است به ثروتی عجیب برسد.

شاید پیش از ورود به این ماجرا بد نباشد بیلی کید را معرفی کنیم. هفت تیر کشی سرشناس بود که بسیاری از نهادهای امنیتی برای دستگیری او جایزه تغیین کرده بودند. او یک یاغی سرشناس در غرب وحشی بود. اما از بیلی کید تصاویر زیادی در دسترس نیست و گویجار نیز بی خبر از همه جا یک تصویر از او خریده بود.

678029_324

این عکس در ظاهر صرفا گروهی از مردم را در کنار یکدیگر نشان می داد و عکسی دیگر نیز از مردی بود که در کنار افرادش ایستاده بود و این مرد شخصی نبود جز بیلی کید. اما گویجارو از ابتدا به صحت این عکس شک داشت و مقامات و کلکسیونرها نیز به صحت عکس تردید داشتند. بنابراین گویجارو تصمیم گرفت به دنبال ساختمان در تصویر باشد. نخستین موفقیت او  زمانی اتفاق افتاد که همسرش دفترچه خاطرات یکی از زنان تصویر را پیدا و محل ساختمان را یافت.

سپس مشخص شد این عکس در جایی گرفته شده که محل عروسی یکی از اعضای باند تبهکاری بیلی کید به نام چارلی بود. سپس با شناسایی محل عکس به طور دقیق مشخص شد که بیلی عکس، یک بیلی واقعی است. در حال حاضر این عکس حداقل 5 میلیون دلار ارزش دارد.