۰ نفر

افزایش آمار بانوان مصرف کننده مواد دخانی

۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱
کد خبر: 361768
افزایش آمار بانوان مصرف کننده مواد دخانی

رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: متاسفانه مصرف کنندگان مواد دخانی، هشدارها را در خصوص عوارض مصرف آن جدی نمی گیرند و تا پایان عمر با بیماری های ناشی از مصرف این مواد دست به گریبان خواهند بود .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احمد بامری در جلسه آموزشی دبیران کانون های سلامت محلات به مناسبت هفته بدون دخانیات افزود: تبیین مناسب عوارض ناشی از مصرف مواد دخانی بر سلامت انسان با هدف تقویت باورپذیری نسل جوان در این زمینه، بسیار مهم است .

وی با اشاره به جایگاه مهم کانون های سلامت محلات و سازمان های مردم نهاد، در ترویج فرهنگ سلامت ادامه داد: کانون های سلامت محلات که متشکل از ساکنان خود محله هاست با توجه به شناخت همسایگان از یکدیگر می تواند ضمن اجرای برنامه های پیشگیرانه از استعمال مواد دخانی و قلیان در جمع خانواده ها، در صورت وجود افراد دچار وابستگی به اینگونه مواد، برای آگاه سازی و ارتقاء سواد سلامت آنان اقدام کند .

وی خطاب به حاضران تاکید کرد: بیائید همه با هم برای کمک به نسل جوان و اطلاع آنان از عوارض جبران ناپذیر مصرف مواد دخانی هم پیمان شویم تا خود این افراد در صورت مصرف مواد دخانی، به صورت خودآگاهانه آن را کنار بگذارند .

کریمیان رئیس گروه سلامت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: متاسفانه علاوه بر افزایش کلی تعداد مصرف کنندگان سیگار و قلیان در کشور، آمار بانوان مصرف کننده این مواد در حال افزایش است

وی افزود: با توجه به مضرات عظیم استفاده از مواد دخانی بر سلامت فرد مصرف کننده و اطرافیان وی و افزایش تعداد مصرف کنندگان، در صورت استمرار این شرایط، احتمال افزایش آمار مبتلایان به سرطان هایی مانند دهان، مری، ریه و سایر بیماری های مرتبط وجود دارد .

وی تاکید کرد: انتخاب زندگی سلامت یا طول عمری همراه با بیماری به انتخاب هر یک از ما در سبک زندگی مان  بستگی دارد.