۰ نفر

15عکس جالب از محتویات چمدان بیماران روانی در سال 1910

۲ تیر ۱۳۹۸، ۱:۳۹
کد خبر: 361694
15عکس جالب از محتویات چمدان بیماران روانی در سال 1910

آسایشگاه روانی ویلارد در نیویورک یکی از سرشناس‌ترین آسایشگاه‌ها در دهه 1910و ویژه افرادی بود که هیچ قوم و خویشی نداشتند. پس از مرگ بسیاری از افراد، چمدان هایی از آنان به یادگار ماند که اکنون عکس‌های این چمدان‌ها در موزه نگهداری می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بستری شدن بیماران مبتلا به اختلالات روانی حاد در آسایشگاههای روانی از سال ها پیش در بسیاری از نقاط جهان رواج داشته و همچنان نیز رایج است. درواقع این موضوعی عجیب نیست که یک فرد با مشکل روانی حاد برای تسکین و تثبیت شرایطش بستری شود.  

676354_105

پناهگاه مددجوهای روانی بدون خویشاوند ویلارد در سال 1910 شروع به کار کرد، خود آسایشگاه اصلی از سال ها پیش کار می کرد اماا پناهجویان بی قوم و خویش از سال 1910 پذیرش شدند.

676355_721

سال ها بعد مسئولان موزه نیویورک صدها چمدان این بیماران را که مرده بودند اما هیچکس برای دریافت وسایلشان مراجعه نکرده بود یافتند و با عکاسی از این چمدان ها یک جاذبه گردشگری ایجاد کردند.

676356_458

جالب است بدانید که تا مدت ها پیدا شدن چمدان ها به یک سوژه عجیب برای داستان پردازی تبدیل شده بود.

676365_137

اما واقعیت ماجرا این است که وقتی یک مریض عادی جان می دهد خانواده وی برای دریافت وسایل مراجعه می کنند ولی بی خانمان ها چنین امکانی نداشتند و در نتیجه وسایلشان به انبار پرتاب شده بود و با گذشت زمان تعداد چمدان ها به صدها رسید.

676357_854

از 1910 تا 1960، بسیاری از این بیمارها در محوطه همین بیمارستان به خاک سپرده شدند. اما نگاهی به چمدان ها نشان می دهد زندگی این افراد چگونه بوده است.

676358_960

بسیاری از بیماران از سرگرمی های خود در آسایشگاه لذت می برند و وقت خود را برای هنر و صنایع دستی اختصاص می دادند. بعضی از آنها در مزرعه اطراف آسایشگاه کار می کردند و حتی گروه های ورزشی خود را نیز داشتند.

676359_549

یکی از سوالات رایج این است که آیا چمدان بیمار توسط خود او یا شخص دیگری بسته بندی شده بود،چرا که  برخی از آنها شامل ابزار برای کار دستی بود. در یکی از موارد حتی با ابزار چرم کاری پر شده بود که نگهداری آن توسط بیمارانی با شرایط حاد خطرناک است.

676360_482

بسیاری از چمدان ها نیز از خاطرات گذشته  پر شده است. نقاشی، لباس فانتزی، کارهای گلدوزی، بطری های عطر از پاریس، کمربند، دفترچه یادداشت تمرین ریاضی، ساعت و بسیاری از موارد دیگر.

یکی از ساکنین، یک مرد سیاه پوست بوده که در ارتش خدمت کرده و اهل مطالعه بوده و در چمدان خود کتاب نیز نگهداری می کرده است.

یک مرد دیگر اوکراینی دفترچه هایی پر از اطلاعات ریاضی داشت. او همچنین تصویر عروسی و دسته گل مصنوعی مراسم عروسی خود را همراه با قاشق و چنگالش نگهداری می کرد و دچار توهمی حاد بود چرا که تصور می کرد مامور مخفی وزارت اطلاعات است و با دختر رئیس جمهور ترومن، مارگارت ترومن، ازدواج کرده است.

برخی چمدان های زنان نیز بسیار جالب بود. برای مثال در چمدان یک زن بطری عطر بسیار گران قیمتی از پاریس وجود داشت که معلوم نبود از مخروبه ها پیدا کرده بود یا واقعا زنی ثروتمند بوده که به علت اختلالات روانی از خانه طرد شده یا حتی گم شده بود.

بسیاری از چمدان ها نیز شامل نامه های بدون مقصد، بدون اسم و امضایی بود که اصلا معلوم نبود برای چه اشخاصی نوشته شده اند یا قرار است به چه آدرسی ارسال شوند.