۰ نفر

سخنگوی وزارت کشور:

شهرداران مکلف به سکونت در محل خدمت خود شدند

۱ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸
کد خبر: 361568
شهرداران مکلف به سکونت در محل خدمت خود شدند

سخنگوی وزارت کشور گفت: بر اساس دستورالعملی جدید، شهرداران مکلف به سکونت در محل خدمت خود هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سیدسلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور از ابلاغ دستورالعمل جدید نحوه احراز سکونت شهرداران در محل خدمت خود به استانداران سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: بر اساس این دستورالعمل تمامی شهرداران مکلف هستند در محل خدمت خود سکونت داشته باشند.

وی افزود: چنانچه شهردار از تاریخ صدور حکم انتصاب توسط مراجع ذیربط در محدوده شهر محل خدمت خود سکونت و اقامت نداشته باشد باید حداکثر ظرف مهلت یک ماه نسبت به اسکان در محدوده شهر مذکور اقدام کند.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: شهردار و خانواده وی شامل همسر و فرزند یا فرزندان تحت تکفل وی باید در داخل محدوده شهر سکونت و اقامت داشته باشند.

سامانی گفت: در صورتی که شورای شهر نسبت به عدم سکونت شهردار در محدوده شهر اطمینان حاصل کند، طبق تبصره ۴ ماده ۸۰ و ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ١٣٧٥ و با اصلاحات بعدی آن می‌توانند ادامه فعالیت شهردار را خاتمه دهند.

وی با بیان اینکه برای راستی آزمایی اجرای این دستورالعمل سه مکانیزم و شاخص تعیین شده است، خاطرنشان کرد: شاخص‌ها و مستندات احراز سکونت شهرداران در محل خدمت خود شامل گواهی اشتغال به کار همسر و فرزندان تحت تکلف شهردار در محدوده شهر محل خدمت، گواهی آموزش و پرورش در خصوص اشتغال به تحصیل فرزندان تحت تکفل شهردار در مدارس یا مهد کودک‌های در محدوده شهر محل خدمت و قولنامه دارای کد رهگیری و اسناد مالکیتی است.