۰ نفر

دستگاهی که با هدف مجازات ساخته شده بود اما تبدیل به وسیله‌ای ورزشی شد

۳۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۲۵
کد خبر: 361431
دستگاهی که با هدف مجازات ساخته شده بود اما تبدیل به وسیله‌ای ورزشی شد

یکی از برترین دستگاه‌های ورزشی جهان، تردمیل است. تردمیل از دستگاه‌هایی است که در اغلب سالن‌های ورزشی وجود دارد و حتی برخی افراد نیز در خانه از ان استفاده می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، ورود تردمیل به زندگی افراد از سالها پیش رایج شده است. اما این دستگاه از ابتدا با اهداف ورزشی طراحی نشده است. این دستگاه ماهیتی بسیار متفاوت داشت.

درواقع تردمیل ها در ابتدا برای مجازات اختراع شد این دستگاه توسط یک مهندس انگلیسی، سر ویلیام کوبیت، اختراع شد. ایده اولیه ساخت تردمیل زمانی به ذهنش رسید که دید زندانیان بیکار نشسته اند. او تصمیم گرفت نواری ایجاد کند که همزمان کارگران را به تحرک و اثربخشی مثبت وادار کند.

دستگاه ابداعی او دارای محور افقی و چرخشی ثابت بود و زندانیان باید روی آن نوارها به سمت بالا حرکت می کردند درست مثل راه رفتن روی پله های بی پایان، البته از این نظر می توان گفت نخستین تردمیل ها درواقع استپر بودند.

زندانیان مجبور بودند برای شش ساعت یا بیشتر کار کنند که این امر به معنای صعود کردن 5 تا 14 هزار فوت عمودی (1.5 تا 4 کیلومتر) بود. اما اگر برایتان سوال است که اصلا این سیستم چه سودی دارد جالب است بدانید که این سیستم برای پمپ آب یا تهویه معادن استفاده می شد. این دستگاه ها تا قرن نوزدهم به کار خود ادامه دادند و در نهایت در دهه 1960 تردمیل ها با کاربرد ورزشی اختراع شدند.