۰ نفر

آدم‌هایی که به خرس هم رحم نمی‌کنند

۲۹ خرداد ۱۳۹۸، ۱:۳۱
کد خبر: 360848
آدم‌هایی که به خرس هم رحم نمی‌کنند

دو حیوان‌آزار سوادکوهی شناسایی شدند. این افراد در اقدامی عجیب توله‌خرسی را به طرز دلخراشی کتک زدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، تصاویر این حمله جنون‌آمیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. آن طور که در این تصاویر دیده می‌شود، یک مرد جوان  به همراه مرد میانسالی با سنگ و چوب توله‌خرس بخت برگشته را حسابی کتک می‌زنند. ضاربان پس از آن قصد داشتند تا لاشه نیمه جان این حیوان را هم به سرقت ببرند که عده‌ای مانع کار آنها شدند. این حادثه بعدازظهر شنبه در منطقه آلاشت سوادکوه رخ داده و حالا مسئولان قضائی از شناسایی هر دو متهم و بازداشت یکی از آنها خبر می‌دهند. پلیس به دنبال نفر دوم این ماجرای تلخ حیوان‌آزاری است. بر اساس شنیده‌ها از فعالان محیط‌ زیست هر دو این افراد از بومیان منطقه هستند.  ماجرا از انتشار یک فیلم شروع شد؛ مثل همیشه یک فیلم کوتاه از حمله به یک حیوان بینوا. این‌بار یک بچه‌خرس بی‌پناه قربانی وحشیگری‌ شده بود؛ سنگ و چوب بود که روی سر و بدن این توله خرس ماده فرود می‌آمد. بعد از انتشار و دست‌به‌دست‌شدن این فیلم، در مدت کوتاهی واکنش‌ها شروع شد، بعد هم صفحات فعالان محیط ‌زیست پر شد از عکس‌های این خرس ماده و اقداماتی که برای نجات او انجام شده بود؛ اقداماتی که البته بی‌فایده بود چراکه این حیوان همان شب در اثر شدت جراحت تلف شد.
تصاویر دو مرد هم با مضامینی چون «صاحبان این تصاویر را شناسایی کنید» یا «این افراد را به پلیس و محیط‌ زیست معرفی کنید»، به‌سرعت در حال انتشار بود تا این‌که صبح دوشنبه مقامات قضائی از دستگیری یکی از مجرمان این حادثه خبر دادند. رسول محمدی، دادستان سوادکوه، در این‌باره گفت: «پرونده قضائی برای ضاربان این توله‌خرس در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه تشکیل و با پیگیری عوامل انتظامی یکی از متهمان شناسایی و دستگیر شد.» به گفته او این پرونده در یکی از شعب دادسرای سوادکوه در حال رسیدگی است. حسینعلی ابراهیمی کارنامی، مدیر کل محیط‌ زیست استان مازندران از دستور دادستان برای شناسایی و دستگیری نفر دوم این حادثه  با همراهی پلیس خبر داد و گفت که این مرد جوان هم به‌زودی بازداشت می‌شود. به گفته او مجازات کشتن توله‌خرس ٨٠‌میلیون تومان است و این افراد علاوه‌براین به دلیل حیوان‌آزاری و جریحه‌دارکردن افکار عمومی هم باید مجازات شوند.
اما سهیل اولادزاده یکی از فعالان محیط‌ زیست که اتفاقا روز شنبه یکی از اولین افرادی بود که در محل حادثه حاضر شد، جزییات بیشتری از این حادثه روایت کرد. به گفته او این حادثه حدود ساعت ٤ بعدازظهر در منطقه آلاشت سوادکوه رخ داد و او از طریق مردم محلی در جریان این حادثه قرار گرفت: «ساعت حدود ٥ عصر بود که به من خبر دادند، من هم بلافاصله با محیط‌ زیست تماس گرفتم که متوجه شدم آنها در جریان این حادثه هستند. حدود یک ساعت بعد به محل حادثه رسیدیم. حیوان از نفس افتاده بود. همه جای بدنش جای ضرب و جرح بود. مردم محلی به ما گفتند که این توله‌خرس از بلندی کوه سقوط کرد و به پایین افتاد، بعد هم دو چوپان که از ساکنان همان منطقه هستند، با چوب و سنگ به جان این توله‌خرس دو ساله افتادند. حتی آنها قصد داشتند تا لاشه این حیوان را با خود ببرند که چند نفری از رهگذران مانع آنها شدند و بعد هم ماجرا را به ما اعلام کردند.» او ادامه می‌دهد: «وقتی  آنجا رسیدیم، تقریبا کار از کار گذشته بود. با این حال سعی کردیم آن حیوان را نجات دهیم؛ اما تلاش‌ها بی‌نتیجه بود. این بچه‌خرس همان شب تلف شده بود.» به گفته این فعال زیست محیطی یک خانم مانع ادامه فاجعه و به سرقت‌رفتن این بچه‌خرس زخمی می‌شود و دو شکارچی هم تلفنی ماجرا را به او اطلاع می‌دهند.
اولادزاده حتی معتقد است که سقوط این بچه‌خرس هم مشکوک است: «به هر حال بچه‌خرس به این راحتی‌ها از مسیرش منحرف نمی‌شود؛ این‌که حیوان چطور سقوط کرده است هم برای ما جای سوال است. حتی من یک سوارخ کنار بینی این بچه‌خرس دیدم، احتمال تیراندازی به او هم هست. به هر حال باید صبر کرد تا نتییجه مشخص شود اما جرم فرد بازداشت‌شده و نفر دوم که شاگرد او هست، کاملا مشخص است.»