۰ نفر

مخوف‌ترین زندان ایالات متحده +عکس

۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۱۶
کد خبر: 360555
مخوف‌ترین زندان ایالات متحده +عکس

شاید اگر قرار باشد فهرستی از مخوف‌ترین زندان‌های معاصر در جهان بنویسیم، زندان آنگولا یکی از مخوف‌ترین و رعب آورترین زندان‌ها خواهد بود. این زندان در لوئیزینا واقع شده و اغلب به علت فشار شدید روی زندانیان رنگین پوست شناخته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، زندان آنگولا به عنوان "الکاتراس جنوبی" و "مزرعه" نیز شناخته شده است که یکی از زندان های ترسناک در تاریخ ایالات متحده است. این زندان به کابوسی مهم در دهه های 1930 تا 1980 تبدیل شده بود، گرچه حتی دهه های بعدی نیز بسیاری از زندانیان مایل نبودند راهی آنگولا شوند.

شاید باورکردنی نباشد اما در دهه 1930 حدود 10٪ از زندانیان آنگولا کشته شدند.ریشه های زندان آنگولا به سال 1880 باز می گردد یعنی زمانی که ساموئل لارنس جیمز، یک زمین را برای کشت و زرع خریداری کرد و زندانیان را  راهی آنجا کرد تا کار کنند و همزمان محکوم باشند. با توجه به این که اغلب زندانیان این زندان را سیاهپوستان و بردگان تشکیل می دادند نام این زندان آنگولا شد.

673269_654

 اوایل سال 1844، دولت لوئیزیانا محکومان زندان آنگولا را برای انجام امور مختلف اجازه می کرد. درواقع محکومان ضمن گذراندن دوران محکومیت خود موظف به انجام کارهای سخت و طاقت فرسا هم بودند، آن هم در حالی که تمام پول کار کردنشان روانه جیب مسئولان زندان می شد و غلب آنها تا زمان مرگ در شرایط سخت کار می کردند.

پس از آنکه داستان های خشونت آمیز داخل زندان از قتل و شکنجه تا کار اجباری  از دیوارهای زندان به بیرون نشت کرد، دولت کنترل زندان را در دست گرفت اما متأسفانه، وضعیت بهبود نیافت. حتی کار تا جایی پیش رفت که برخی از متهمان هنگام کار در مزرعه جان باختند.

 در دهه 1940، یک زندانی سابق آنگولا، ویلیام سدلر، مجموعه ای از مقالات را درباره زندگی غیرانسانی در زندان نوشت. او یک سرپرست را توصیف کرد که با یک نوار چرمی به جان زندانیان میفتاد و حتی برخی از افراد را با همین نوار کشته بود. صحنه های خشن دیگر مثل تهیدد با تپانچه آن هم در ساعات خواب، برهنه کردن زندانیان در هوای سرد و تهدید های جسمی و روانی از دیگر مواردی است که به آن اشاره شده است.

شرایط در سال های 1950 بسیار بد بود تا جایی که  31 نفر از زندانیان  به علت کار طاقت فرسا و پاپندهای آلوده و محکم همیشگی، تاندون های آشیل خود را از دست دادند و در اوایل دهه 70، به طور متوسط ​​12 زندانی، هر سال کشته می شدند. اغلب خشونت ها نتیجه تنش های نژادی سفید پوست ها با سیاه پوست ها بود. مجله Collier's در نوامبر 1952 این  زندان را به عنوان "بدترین زندان در امریکا." معرفی کرد.

در دهه 1970، حداقل 12 زندانی مورد ضرب و شتم قرار می گرفتند. در سال 1992، این زندان رکورد 1346 حمله و درگیری سالانه را داشت و با تلاش های متعدد این رکورد در سال2014 به 343 حمله کاهش یافت. مدیر جدید زندان تلاش کرد با کمک آمیزه های مذهبی و برگزاری مراسم مرتبط با کلیسا زندانیا را آرام کند و برای آنان برنامه های تفریحی بگذارد تا خشم خود را کاهش دهند.