۰ نفر

ماجرای خرسی که به خدمت سربازی اعزام شد! +عکس

۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۲:۰۳
کد خبر: 360103
ماجرای خرسی که به خدمت سربازی اعزام شد! +عکس

شاید باور کردنی نباشد اما در سال 1942یک خرس که به نام ویتک مشهور شد، به خدمت سربازی در لهستان اعزام شد. م.اجرای این خرس بسیار جالب است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، جالب است بدانید که خرس داستان ما یک خرس ایرانی بود که ابتدا در همدان یافته شد و سپس در ازای کنسرو به سربازان لهستانی فروخته شد.این خرس باهوش خیلی زود مورد توجه سربازان قرار گرفت و آنها با این خرس بازی می کردند.

به مرور زمان این خرس تا حدی مشهور شد که همه سربازان حاضر در ناحیه این که این خرس در آن حضور داشتند دوست داشتند به خرس سر بزنند. این خرس برخی از آموزش ها را نیز دید و به عضویت توپخانه در آمد. جالب است بدانید نام این خرس خوش شانس نیز بر اساس باور به خوش یمنی انتخاب شده بود. در زبان محلی نام او به معنای «کسی که جنگ را دوست دارد» یا «جنگجوی خندان» است.

این خرس جنگجو  همراه ارتش به عراق، روسیه، فلسطین و جنوب ایتالیا سفر کرد. این خرس در نبرد مونت کاسینو با حمل جعبه‌های مهمات به کمک همرزمانش می‌پرداخت و گفته می‌شود که هیچگاه نیز باعث هیچ جعبه ای نشد. پس از ترک خاک اسکاتلند  توسط نیروهای لهستانی، ویتک به باغ وحش سپرده شد. جالب است که سربازان این خرس را فراموش نکردند و بارها به خرس سر زدند.

این خرس نسبت به دیگر خرس ها بهره هوشی و قدرت ذهنی بالاتری داشت و در نتیجه یک همزیستی کاملا مسالمت آمیز با انسانها داشت.

خرس