۰ نفر

همه اطلاعاتی که در مورد ساعت «بیگ بن» نمی‌دانید

۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱:۲۰
کد خبر: 360095
همه اطلاعاتی که در مورد ساعت «بیگ بن» نمی‌دانید

بیگ بن ساعت بزرگ و نماد برج لندن است. این ساعت بیش از 160سال عمر دارد و به یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر نیز تبدیل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بسیاری از ما برج لندن و ساعت آن را می شناسیم. این شناخت بر اساس تصاویر یا فیلم هایی است که از این اثر تاریخی دیده ایم اما به نظر می رسد ساعت بیگ بن تاریخچه ای جالب توجه دارد.

نام بیگ بن به مرور زمان تغییر کرد

در اکتبر سال 1834، مقر پارلمان انگلیس، واقع در کاخ وستمینستر، توسط آتش تخریب شد.هنگامی که بازسازی آغاز شد، معمار اصلی این بنا تصمیم گرفت یک ساعت غول پیکر  در بالای برج سن استفان که نام آن بعدها به برج الیزا تغییر یافت قرار دهد. نام این برج در سال 2012 به افتخار 50 سالگی ملکه بودن الیزابت تغییر کرد. این ساعت برای اولین بار در 31 مه 1859 صدا کرد.

بیگ بن نام یک زنگ بود نه ساعت

در اصل، نام مستعار بیگ بن به زنگی اعطا شده بود که در برج ساعت قرار گرفته است، اما در طول زمان، به مرور زمان این نام به ساعت داده شد. بنابراین، شاید باید پرسید اصلا نام بیگ بن از کجا آمد؟ دو داستان متفاوت برای توضیح این نام مستعار وجود دارد. یک داستان می گوید که زنگ به نام سر بنجامین هال نماینده مجلس لندن در سال 1859 نامگذاری شده است. داستان دیگری ادعا می کند که زنگ  برج به یاد بوکسور بزرگ و محبوب بنجامین کانت نامگذاری شده است.

ابعاد بزرگ ساعت  بیگ بن

ساعت برج لندن چهارمین ساعت بزرگ جهان است. این ساعت 23 فوت قطر دارد  و 180 فوت بالاتر از زمین قرار دارد. پاندول این ساعت3 فوت و 9 اینچ است. این یک ساعت بزرگ است که از اطراف شهر نیز قابل مشاهده است، بنابراین هیچ فردی در لندن بهانه ای برای دیرکردن ندارد.

تغییر رنگ بیگ بن

در اصل،بیگ بن رنگی  آبی داشت اما به مرور زمان عقربه ها تغییر رنگ دادند و سیاه شدند. دلایل مختلفی برای این موضوع ذکر شده که از دیرتر کثیف شدن تا زیبایی را شامل می شود.

دقیق بودن ساعت بیگ بن

هنگامی که ساخت و ساز برج ساعت آغاز شد، ، سر جورج ایری، ستاره شناس سلطنتی، اصرار داشت که ساعت دقیق به یک دهم ثانیه باشد. او حتی برای بررسی دقت ساعت، دو بار در روز با رصدخانه سلطنتی گرینویچ تماس می گرفت تا اطمینان حاصل شود که دقت ساعت سر جای خود است.

موسیقی بیگ بن

هنگامی که زنگ ساعت بیگ بن به صدا در می آید نت های موسیقی بسیار زیبایی شنیده می شود که مدت هاست اهالی لندن به آن عادت کرده اند.

خاموشی ساعت بیگ بن

در طی جنگ جهانی دوم، خلبانان جنگنده آلمانی، بمب هایی را در لندن می انداختند و در نتیجه این شهر قوانین خاموشی داشت و از شهروندان خواسته می شد تا تمام نورها را در شب خاموش کنند تا آلمان ها هدفها را نزنند. بر همین اساس نیز ساعت بیگ بن   از 1939 تا 1945 خاموش شد. با این حال، در اواخر شب در 10 مه 1941، یک بمب آلمانی به برج ساعت بیگ بن زد. آهن آلات تزئینی بالای برج آسیب دیده بود، اما برج و ساعت باقی مانده بود. این امر در طول حملات هوایی به لندنی ها امیدواری داد که اگر بیگ بن می توانست با آلمانی ها مقابله کند، پس آنها نیز می توانند این کار را انجام دهند.