۰ نفر

سخنگوی دولت خبر داد؛

آغاز رتبه‌بندی معلمان تا 2ماه آینده

۱۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۴۴
کد خبر: 358202
آغاز رتبه‌بندی معلمان تا 2ماه آینده

سخنگوی دولت توضیحاتی را درباره جزئیات استعفای وزیر آموزش و پرورش ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، علی ربیعی سخنگوی دولت در گفت‌وگو با خبر ساعت 14 شبکه یک سیما با اشاره به استعفای سید محمد بطحایی از وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: آقای بطحایی که از دوستان ما و فردی صادق و وارسته است، در ابتدای هفته استعفای خود را به رئیس‌جمهور ارائه کرد و علت این مسئله را هم حضور در مجلس اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه آقای بطحایی روز سه‌شنبه مجددا با آقای واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور تماس گرفت، یادآور شد: در این تماس آقای بطحایی با اشاره به مدت زمان قانونی برای استعفا جهت حضور در مجلس، از رئیس‌جمهور خواست تا موافقتش را اعلام کند و آقای روحانی هم بنابر درخواست ایشان موافقتش را اعلام کرد.

سخنگوی دولت با اشاره به برخی گمانه‌زنی‌ها درباره استعفای بطحایی خاطرنشان کرد: من هم گمانه‌زنی‌های مختلف را دیدم. مطالب گوناگون از سوی طیف‌های مختلف مطرح شده بود ولی آنچه که اتفاق افتاده مواردی بود که من اعلام کردم. متن استعفا هم روز شنبه منتشر می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه امیدوار است هفته آینده با تشکل‌های صنفی گفت‌وگویی داشته باشد، تصریح کرد: یکی از مسائلی که در میان اخبار دیدم، موضوع رتبه‌بندی بود که در دولت یازدهم این مسئله مطرح شده بود که من در آن دوران عضو دولت بودم. خوشبختانه امسال 2 هزار میلیارد تومان با تاکید رئیس‌جمهور برای این طرح در بودجه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در بودجه امسال تصمیم گرفته شده بود که بودجه را از نفت جدا کنیم که نوسانات قیمت نفت روی بودجه تاثیر نگذارد. به رغم این مسئله، رئیس‌جمهور دستور دادند که در این دو هزار میلیارد تومان، هیچ‌گونه کاهشی صورت نگیرد بنابراین این رقم برای قانون رتبه‌بندی اعمال خواهد شد. فکر می‌کنم یکی، دو ماه آینده رتبه‌بندی آغاز خواهد شد و خوشبختانه در دو هزار میلیارد تومان تغییر نخواهد کرد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: واقف هستم که تحریم‌های اقتصادی بیش از همه بر حقوق بگیران ثابت و بازنشسته‌ها فشار وارد می‌کند برای همین هم وظیفه ما در دولت این است که از حقوق‌بگیران ثابت یا کسانی که درآمدی ندارند، حمایت کنیم. دولت و رئیس‌جمهور تمام تلاششان این است که فشار کمتری به زندگی مردم وارد شود.