طبق داده‌های ارائه شده در خصوص کشورهایی که بیشترین میزان صادرات زباله‌های پلاستیکی در سال گذشته را داشته‌اند، کشور ژاپن، با صادرات حدود 930هزار تن زباله پلاستیکی، در جایگاه نخست قرار گرفت.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ زباله‌های پلاستیکی سراسر جهان، که توسط برخی کشورها، برای مصارف شرکت‌های بازیافتی وارد می‌شود، به تازگی پس از آن که چین، واردات این ضایعات را به دلیل ملاحظات زیست‌محیطی خود، محدود کرده است و در حال حاضر، مالزی در جایگاه نخست واردکنندگان زباله پلاستیکی قرار دارد.

قابل ذکر است در حالی که بازیافت زباله‌های پلاستیکی خارجی می‌تواند سودآور باشد، فقدان مقررات و نظارت، موجب بروز مشکلات زیادی در کشورهای دریافت‌کننده شود.

در حال حاضر، با نگاهی به کشورهایی که بیشترین میزان زباله‌های پلاستیکی را صادر می‌کنند، کشورهای ژاپن، ایالات متحده و آلمان، جایگاه‌های نخست را در سال 2018 به خود اختصاص دادند. طبق آمار ارائه شده توسط سازمان ملل، ژاپن در سال گذشته، به میزان 926هزار تن زباله پلاستیکی، به خارج از کشور خود صادر کرده است که حجم آن حدود 18.500 کانتینر بوده است. این در حالی است که ایالات متحده بیش از 811هزار تن یا 16.200 کانتینر، و آلمان بیش از 701 هزار تن یا 14هزار کانتینر زباله پلاستیکی در سال گذشته به کشورهای دیگر صادر کرده‌اند.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب کشورهایی که بیشترین میزان صادرات زباله پلاستیکی در سال 2018 به کشورهای دیگر داشته‌اند را مشاهده می‌کنید؛

photo_2019-06-01_16-48-19