۰ نفر

حادثه در رود «دانوب»؛ ۳نفر کشته و ۱۶تن مفقود شدند

۹ خرداد ۱۳۹۸، ۴:۳۵
کد خبر: 356589
حادثه در رود «دانوب»؛ ۳نفر کشته و ۱۶تن مفقود شدند

مقام‌های محلی در مجارستان می‌گویند با غرق شدن یک قایق در رودخانه «دانوب» دستکم ۳نفر کشته شده‌اند و از سرنوشت ۱۶تن دیگر هم خبری نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مقام‌های دولت مجارستان چهارشنبه شب اعلام کردند یک قایق با ۳۴ سرنشین پس از برخورد با یک قایق کوچک در رود «دانوب»، به شدت آسیب دیده و نهایتا غرق شده است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، وزارت کشور مجارستان مرگ دستکم ۳ نفر از سرنشینان این قایق تفریحی را تایید و اعلام کرده است که از سرنوشت ۱۶ نفر دیگر نیز اطلاعی در دست نیست.

تلویزیون دولتی مجارستان هم گزارش داده است که اغلب سرنشینان این قایق گردشگران آسیایی بوده‌اند.

تصاویر تلویزیون مجارستان نشان می‌دهد که پلیس ساحل رود دانوب را مسدود کرده و ده‌ها خودروی امدادی در حاشیه رودخانه توقف کرده‌اند.  پلیس در بیانیه‌ای تردد کشتی‌ها و قایق‌های غیرامدادی در مسیر رود دانوب را تا اطلاع بعدی مسدود کرده است.

این حادثه در شهر «بوداپست» پایتخت مجارستان و در نقطه‌ای در نزدیکی ساختمان پارلمان رخ داده است. به گفته مقام‌های شهر، عملیات جست‌وجو برای یافتن سرنشینان قایق سانحه‌دیده با به کارگیری چند قایق آتش‌نشانی و امدادی در جریان است.

این حادثه شرایطی رخ داده که بارندگی‌های فصلی سطح آب رودخانه و شدت جریان آب را به شدت افزایش داده و همین امر عملیات امداد و نجات را با دشواری مواجه کرده است.