۰ نفر

اسلحه شهردار اسبق تهران فاقد مجوز بوده است

۸ خرداد ۱۳۹۸، ۲۱:۱۱
کد خبر: 356529
اسلحه شهردار اسبق تهران فاقد مجوز بوده است

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه شب‌های قدر با هماهنگی و جلسات مختلفی که بین پلیس صورت گرفت به خوبی برگزار شد، اظهار داشت: در آن شب‌ها بیش از دو هزار و ۲۰۰مسجد و هئیت مورد پوشش پلیس قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: خوشبختانه در شب‌های قدر هیچگونه مشکل امنیتی در تهران نداشتیم.

سردار رحیمی در ادامه با بیان اینکه با توجه به دهن کجی های آمریکا ملت ایران با حضور در روز قدس جواب دندان شکنی به آنها خواهند داد و گفت: پلیس آمادگی برقراری امنیت در مسیرهای اصلی و فرعی راهپیمایی روز قدس است.

وی ادامه داد: در طول ماه مبارک رمضان کاهش ۱۷ درصدی جرایم نسبت به ماه قبل از آن داشتیم؛ همچنین کاهش ۴۰ درصدی در جرائم خشن داشتیم.

سردار رحیمی گفت: قرارگاه روح الله در تهران راه اندازی شده است و پلیس با اشراف اطلاعاتی در آماده است. در کشف جرم نیز ۱۷ درصد افزایش کشف داشتیم.

وی در خصوص دستگیری شهردار سابق تهران که دیشب انجام شد، گفت: به محض اینکه همکاران از این قتل معطلع شدند در رابطه با این قتل همچون سایر قتل‌ها با جدیت هم سرکلانتری و کلانتری منطقه و هم پلیس آگاهی تلاش‌های بی‌وقفه خود را برای شناسایی قاتل و دستگیری او و شناسایی علل و عوامل این وقوع شروع کرد.

وی افزود: او با توجه به مسئولیتی که داشتند در جایگاهی نبودند که محافظ داشته باشند و فقط در حد داشتن سلاح بودند و از سال ۹۴تاکنون اسلحه وی دارای مجوز نبوده است.

وی افزود: در دقایق اولیه متوجه شدیم که قتل توسط شهردار سابق تهران انجام شده، چرا که مستندات، مدارک و قرائن و شواهدی که به دست آمد تقریبا این را برای ما محرز کرد.

او ادامه داد: آن چیزی که ما را نگران کرده بود این بود که به خودش لطمه و ضربه‌ای وارد کند؛ از ابتدای حادثه پلیس هشت نقطه‌ای که شهردار سابق تهران تردد دارند را مورد بررسی قرار داد و نهایتا وی در خیابان وحدت اسلامی دستگیر و به پلیس اگاهی انتقال داده شد.

سردار رحیمی افزود: از زمان قتل تا زمانی که دستگیر شود، نجفی به قم و سر خاک پدرش رفته و برگشته بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اینکه در برخی تصاویر نشان داده می‌شود، نجفی در حال چایی خوردن است، خاطرنشان کرد: بازرسی‌ از وی تا افطار تمام می‌شود و برای بازپرس چایی آورده می‌شود و در اینجا برای نجفی هم چایی آورده می‌شود.

وی ادامه داد: برای ما اشخاص فرقی نمی‌کند و شخص در جایگاه قاتل است و دادسرا در حال رفت و آمد است و مستندات بازجویی در حال انجام است.

سردار رحیمی درباره اینکه چرا سلاحی که با آن همسر دوم شهردار سابق تهران به قتل رسید، در دست گزارشگر صدا و سیما بود، گفت: این کار پس از اینکه انگشت‌نگاری شده، صورت گرفت.