۰ نفر

کنترل کیفیت پیتزا با هوش مصنوعی +عکس

۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۱۰
کد خبر: 356486
کنترل کیفیت پیتزا با هوش مصنوعی +عکس

شرکت دومینوز رباتی را ارائه کرد که با استفاده از هوش مصنوعی کیفیت پیتزا را پیش از تحویل به مشتری کنترل می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، افرادی که با غذاهای فست‌فودی آ‌شنا هستند می‌دانند، تصویری که در منوی پیتزافروشی‌ها می‌بینند با پیتزایی که تحویل می‌گیرند متفاوت است. اکنون شرکت دومینو با ارائه رباتی قصد دارد تا این تفاوت‌ها را از بین ببرد.

براساس گزارش «نیواطلس»، دومینوز از هوش مصنوعی به عنوان یک کنترل کیفیت استفاده می‌کند تا پیتزاها را پیش از ارسال به مشتری ارزیابی کند.

این ربات از یک دستگاه اسکنری به نام «DOM Pizza Checker» ساخته شده که در بالای میز برش پیتزا قرار می‌گیرد تا بازرسی‌های نهایی را قبل از ارسال انجام دهد.

«نیک نایت» مدیر دومینوز در استرالیا گفت: این ربات تصویری از پیتزا را می‌گیرد و با استفاده از هوش مصنوعی، اطلاعات به دست آمده از تصویر را با داده‌هایی از یک پیتزای مناسب مقایسه می‌کند و در نهایت به آن نمره می‌دهد.

طبق اعلام شرکت دومینوز، اگر این دستگاه تشخیص دهد که پیتزایی مناسب نیست آن را کنار زده و مجددا پیتزای دیگری آماده می‌شود.

این شرکت مدعی است که این دستگاه در طول زمان ارتقا می‌یابد و ویژگی‌های  جدیدی به آن اضافه می‌شود. قرار است این دستگاه در آینده تصویری از پیتزای آماده شده را پیش از تحویل، برای مشتری ارسال کند.

گفتنی است؛‌ دومینوز یک شرکت غذاخوری آمریکایی است که در زمینه پیتزا، دسر، ساندویج و پاستا فعالیت می‌کند و به عنوان بزرگ‌ترین پیتزافروشی زنجیره‌ای جهان شناخته شده است.