۰ نفر

استفاده از جمجمه انسان به جای فنجان!

۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۰۸
کد خبر: 356031
استفاده از جمجمه انسان به جای فنجان!

هزاران سال پیش شرایط پذیرایی از مهمانان مثل این روزها نبود. درواقع در آن سالها انسان‌ها حتی روی سنگ و چوب غذا می‌خوردند. گرچه حتی تا پیش از کشف آتش غذاها هم با غذاهای امروزی از زمین تا آسمان متفاوت بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، بشر در طول تاریخ تکامل بسیاری را پشت سر گذاشته و از ظاهر تا رفتار مشمول تغییراتی گسترده شده است. یکی از این تغییرات به نوع غذاخوردن انسان ها مرتبط است.

انسان ها در دوران قدیم عادت داشتند با هر شرایطی غذا صرف کنند. اما یکی از ظرف های جالب و عیب در دوران باستان جمجمه انسان بود. بر اساس پژوهش های پژوهشگران بریتانیایی 14 هزار و 700 سال پیش گروهی از انسان ها برای صرف غذا از جمجمه  انسان به عنوان ظرف غذا استفاده می کردند. این جمجمه ها در ابعادی مختلف در دسترس بود درواقع از جمجمه کودک و نوجوان تا بزرگسال برای صرف غذا استفاده می شد.

استفاده از فنجان جمجمه ممکن است این روزها بدد به نظر برسد اما در دوران خود بدون در دسترس بودن صنعت شیشه گری، سفالگری و آهنگری بسیار جالب و کاربردی به نظر می رسید. انسان های اولیه بی سلیقه هم نبودند و قبل از استفاده از جمجمه، بافت نرم آن را به دقت تمیز می کردند.

دکتر سیلویو بل یکی از پژوهشگران حوزه باستان شناسی معتقد است، حتی امکان دارد انسان های اولیه بافت نرم داخل جمجمه را بهه عنوان یک غذا می خوردند. با این وجود فنجان های جمجمه از منطقه اسکاندیناوی تا غارهای بریتانیا وجود داشته و نشان می دهد این یک روش متداول بوده است.