۰ نفر

دندان‌های مصنوعی قدیمی چندان مصنوعی نبودند!

۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۵۳
کد خبر: 356024
دندان‌های مصنوعی قدیمی چندان مصنوعی نبودند!

تاریخ دندانپزشکی با ماجراهای متعددی آمیخته شده است. ماجراهایی که هریک نشان دهنده تحولاتی در راه رسیدن به آن چه امروز به عنوان دندانپزشکی مدرن می‌شناسیم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، اگرچه این روزها به لطف مطب های مدرن، تجهیزات مناسب و محیط آرام، بسیاری از افراد حس بدی نسبت به دندانپزشکی ندارند، اما شاید با خواندن تاریخچه دندانپزشکی متوجه شوید برای رسیدن به این روزها چه ماجراهای عجیبی پشت سر گذاشته شده است.

در قرن هجدهم، افراد ثروتمند یک روش عجیب برای بازیابی سلامت دندان های خود یافتند. در قرن هجدهم دندانپزشکان دندان های فاسد خود را می کشیدند و از دندانپزشکان درخواست می کردند دندان های سالم مردم فقیر را جایگزین دندانهای خراب شده آنان کنند. این ماجرا زمانی به بالاترین حد خود رسید که در سال 1815، دندان ها از اجساد سربازانی که در جنگ واترلو از دنیا رفته بودند از دهانشان خارج شد.

تا سال 1700، کشیدن دندان ها تنها راه مقابله با دندان درد بود.درواقع تا پیش از این تاریخ، هیچ تلاش جدی برای کاهش مشکلات دندانپزشکی انجام نشده بود. در سال 1771 یک پزشک سنت شکن به نام جان هانتر کتاب پیشگام "تاریخ طبیعی دندان های انسان" را منتشر کرد که راه حلی علمی برای مشکلات دندان های مردم  پیشنهاد کرد. در این کتاب، او ایده دندان های شفاف(مصنوعی یا دندان های مردگان) را پیشنهاد کرد که بلافاصله در میان افراد ثروتمند مورد توجه قرار گرفت.