۰ نفر

بیشتر «درس» بخوانید تا سالم‌تر باشید

۳ خرداد ۱۳۹۸، ۲:۲۱
کد خبر: 355301
بیشتر «درس» بخوانید تا سالم‌تر باشید

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افرادی که عمر طولانی‌تری را در آموزش و پرورش و درس خواندن صرف می‌کنند، سالم‌تر هستند.

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افرادی که عمر طولانی‌تری را در آموزش و پرور  و درس خواندن صرف می‌کنند، سالم‌تر هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به گفته دانشمندان، سه سال درس خواندن بیشتر در دانشگاه همراه با فشارخون پایین‌تر است؛ علاوه براین ریسک ابتلا به چاقی نیز در آنها کاهش می‌یابد. 

در حال حاضر، محققان می‌گویند کسانی که در آموزش عالی تحصیل می‌کنند، سالم‌تر هستند و ریسک کمتری برای ابتلا به بیماری دارند. 

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه بریستول انجام شده بیانگر آن است، افرادی که در دانشگاه شرکت می‌کنند احتمال کمتری برای ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی دارند.

این مطالعه جدید توسط کالج امپریال لندن، دانشگاه بریستول، دانشگاه کمبریج و دانشگاه آکسفورد صورت گرفته و نتایج آن تأکید می‌کند، افرادی که  سه سال و 6 ماه بیشتر از روند معمول در سیستم آموزش عالی تحصیل می‌کنند از شرایط جسمی بهتری برخوردار می‌شوند.

محققان این پژوهش می‌گویند: به طور کلی افرادی که درس می‌خوانند و در آموزش عالی حضور دارند بیش از سایر افراد مراقب سلامتی خود هستند؛ آنها کمتر سیگار می‌کشند، مراقب تناسب اندام، فشار خون، ورزش و رژیم غذایی خود هستند و در نتیجه کمتر از دیگر افراد ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی دارند.