۰ نفر

چرا ۴۰۰هزار تومان از حقوق اردیبهشت فرهنگیان کم شد؟

۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۳۲
کد خبر: 355247
چرا ۴۰۰هزار تومان از حقوق اردیبهشت فرهنگیان کم شد؟

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش با بیان اینکه نگارش افزایش حقوق فرهنگیان آماده و در حقوق اردیبهشت‌ لحاظ شده است، گفت: افزایش ضریب حقوق سالانه در ماه اول همیشه به نفع صندوق بازنشستگی کسر می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یارمحمد حسین‌بُر مدیرکل امور اداری و  تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به انتقاد برخی از فرهنگیان از کاهش ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی حقوق و مزایای اردیبهشت امسال نسبت به فروردین، گفت: ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق در ماه اول امسال به صورت علی‌الحساب به همه کارمندان دولت پرداخت شده است.

مدیرکل امور اداری و  تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: با توجه به اینکه نگارش افزایش حقوق در فروردین‌ماه آماده نشد، ۴۰۰ هزار تومان علی‌الحساب به حساب کارمندان و فرهنگیان واریز شد و در اردیبهشت که این نگارش آماده شد و افزایش حقوق فروردین و اردیبهشت، در حقوق این ماه آنها می‌نشست.

حسین‌بُر بیان کرد: بر این اساس آن ۴۰۰ هزار تومانی که به صورت علی‌الحساب دادند، از تمام کارمندان کسر کردند و همچنین افزایش ضریب حقوق سالانه در ماه اول همیشه به نفع صندوق بازنشستگی کسر می‌شود.

وی درباره اینکه برخی اعلام کرده‌اند، بیش از ۴۰۰ هزار تومان کسری در پرداختی آنان نسبت به ماه قبل وجود دارد،‌ گفت: اگر چنین موردی باشد، مقرری مربوط به فروردین‌ماه است که در کنار ۴۰۰ هزار تومان واریزی علی‌الحساب برای سنوات پایان خدمت کارمندان به حساب صندوق بازنشستگی کشوری انتقال یافت و این رقم شاید تا ۵۰۰ هزار تومان نیز متغیر باشد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش افزود: سال ۱۳۹۰ سازمان اداری و استخدامی اعلام کرد، فروردین هر سال که ضریب حقوق افزایش می‌یابد، اولین افزایش ناشی از ضریب حقوق باید به حساب صندوق بازنشستگی کشور برود.

حسین‌بُر خاطرنشان کرد:‌ معمولاً در هیچ سالی فروردین ماه نگارش آماده نمی‌شود و افزایش حقوق‌ در اردیبهشت‌ماه اضافه می‌شود که ۲ افزایش حقوق یکی مربوط به اردیبهشت و یکی مربوط به فروردین داریم که افزایش حقوق فروردین را در اردیبهشت‌ماه کسر می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال ۴۰۰ هزار تومان علی‌الحساب دادند که کم شد و در کنار آن افزایش حقوق ناشی از ضریب فروردین‌ هم کسر شد.