۰ نفر

ورود ۱۸هزار معلم جدید به مدارس از مهر

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۱۳
کد خبر: 354717
ورود ۱۸هزار معلم جدید به مدارس از مهر

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به حذف تدریس مدیران مدارس و تلاش برای حذف ساعت تدریس معاونان گفت: مهر ۹۸ حدود ۱۸ هزار معلم جدید به مدارس وارد می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی الهیار ترکمن با اشاره به ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار‌ کرد: روال بازنشستگی فرهنگیان مطابق سنوات قبل است و در صورت تمایل اشخاص و نیاز دستگاه با رعایت شرایط سنی، همکاران می‌توانند تا 35 سال ادامه خدمت دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش‌وپرورش بابیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی برای مهرماه 98 شروع‌شده است، گفت: شمار فارغ‌التحصیلانی که به ما می‌پیوندند، حق‌التدریس‌ها، رسمی و پیمانی‌ها، سرباز معلم‌ها و خرید خدماتی‌ها نیز مشخص است و بر اساس سازوکارها به تفکیک هر استان جلساتی برگزار و موارد را مطرح می‌کنیم که با بررسی‌های انجام‌شده برای مهرماه 98، 18 هزار ورودی دانشجو معلم و ماده 28 و 3500 سرباز معلم خواهیم داشت.

وی افزود: بر اساس تمهیدات در نظر گرفته‌شده در مهرماه با کمبود نیرو مواجه نخواهیم شد و با ظرفیت موجود سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد.

الهیار ترکمن تصریح کرد: درخواست 55 هزار مجوز استخدامی به سازمان امور استخدامی ارائه کرده‌ایم. در مجوزهای استخدامی، نیازهای میان‌مدت و بلندمدت را هدف قرار می‌دهند و ما در راستای اهداف میان‌مدت درخواست استخدامی ارسال می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اضافه کرد: سال گذشته به دلیل کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق، معاونان و مدیران مدارس را ملزم به تدریس کرده بودیم که امسال مدیران مدارس از الزام به تدریس خارج شدند و فقط برای معاونان الزامی گذاشته‌شده که امیدواریم در ادامه کار بتوانیم آن‌ها را نیز از این طرح خارج کنیم تا به کارهای اداری مدرسه و ساماندهی آن بپردازند.