۰ نفر

با اسکن کوزه‌های باستانی؛

رژیم غذایی مردم قرون وسطی کشف شد

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۶
کد خبر: 354485
رژیم غذایی مردم قرون وسطی کشف شد

​محققان دانشگاه بریستول برای اولین بار با بررسی کوزه‌های باستانی برجای مانده از قرون وسطی موفق به کشف اطلاعاتی دقیق در مورد عادات غذایی و سبک زندگی مردم این دوره شده اند.

به گزارش نیواطلس، اسکن کوزه‌های یادشده و تحلیل محتوای شیمیایی برجای مانده در آنها از صدها سال قبل نشان می‌دهد که مردم قرون وسطی از چه نوع رژیم غذایی تبعیت می‌کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کوزه‌های شکسته مذکور در جریان اکتشافات باستان شناسی در روستای وست کاتن در نورت همپشایر انگلیس کشف شده اند و همراه با آنها تعدادی استخوان، لوازم آشپزی، شواهدی از کشتار حیوانات برای طبخ آنان و برخی اسناد تاریخی دیگر نیز شناسایی شده است.

با توجه به اینکه در قرون وسطی مردم عادی روند زندگی روزانه خود را ثبت نمی‌کردند، اطلاعات بسیار اندکی در مورد سبک زندگی آنان وجود دارد و اطلاعات موجود در این زمینه بیشتر محدود به اقشار ثروتمند و خاندان سلطنتی در جامعه انگلیس است.

کوزه‌هایی که به تازگی یافته شده و مربوط به حوالی سال ۱۴۵۰ هستند، نشان می‌دهد در رژیم غذایی مردم عادی عصر قرون وسطی برخی انواع چربی‌ها، روغن‌ها و موم طبیعی موجود بوده و آنها در صورت بضاعت مالی از گوشت گاو و گوسفند و خوک و برخی سبزیجات مانند کلم و تره فرنگی نیز تغذیه می‌کردند.

نکته جالب اینکه یک چهارم کوزه‌های کشف شده تنها برای نگهداری لبنیات و به خصوص پنیر نگهداری می‌شدند که نشان دهنده علاقه مردم به مصرف این نوع ماده غذایی بوده است.