۰ نفر

احتمال رفع الزام تدریس معاونان مدارس در سال تحصیلی آتی

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۴۹
کد خبر: 352347
احتمال رفع الزام تدریس معاونان مدارس در سال تحصیلی آتی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سال گذشته به دلیل کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق، معاونان و مدیران مدارس را ملزم به تدریس کرده بودیم که امسال مدیران مدارس از الزام به تدریس خارج شدند و فقط برای معاونان الزامی گذاشته شده گفت: امیدواریم که در ادامه کار بتوانیم آنها را نیز از این طرح خارج کنیم تا به کارهای اداری مدرسه و ساماندهی آن بپردازند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی الهیار ترکمن جزئیات ساماندهی نیروهای انسانی را اعلام و اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی برای مهرماه ۹۸ شروع و نیازها به تفکیک منطقه، دوره‌های تحصیلی و جنسیت شناسایی شده است.

وی افزود: شمار فارغ التحصیلانی که به ما می‌پیوندند، حق التدریس‌ها، رسمی و پیمانی‌ها، سرباز معلم ها و خرید خدماتی‌ها نیز مشخص است و بر اساس سازوکارها به تفکیک هر استان جلساتی برگزار و موارد را مطرح می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه بر اساس تمهیدات درنظر گرفته شده در مهرماه با کمبود نیرو مواجه نخواهیم شد و با ظرفیت موجود سال تحصیلی جدید را آغاز خواهیم کرد گفت: درخواست ۵۵ هزار مجوز استخدامی به سازمان امور استخدامی ارائه کرده‌ایم. در مجوزهای استخدامی، نیازهای میان مدت و بلندمدت را هدف قرار می‌دهند و ما در راستای اهداف میان مدت درخواست استخدامی ارسال می‌کنیم.

الهیار ادامه داد: سال گذشته به دلیل کمبود نیروی انسانی در برخی مناطق، معاونان و مدیران مدارس را ملزم به تدریس کرده بودیم که امسال مدیران مدارس از الزام به تدریس خارج شدند و فقط برای معاونان الزامی گذاشته شده که امیدواریم در ادامه کار بتوانیم آنها را نیز از این طرح خارج کنیم تا به کارهای اداری مدرسه و ساماندهی آن بپردازند.

وی درباره خروجی نیرو و تعداد بازنشستگان نیز گفت: تقریباً با دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری سن بازنشستگی به ۳۵ سال ارتقاء یافته و از این نظر روی میزان خروجی آموزش و پرورش تاثیر مثبت می‌گذارد و در کوتاه مدت با مشکل خروج نیرو روبرو نمی‌شویم. بر این اساس اگر افراد به ۳۰ سال خدمت رسیده باشند می‌توانند تا ۳۵ سال ادامه خدمت دهند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش  افزود: سال گذشته ۴۲ هزار بازنشسته داشتیم و احتمالا برای سال ۹۸ حدود ۳۹ تا ۴۰ هزار فرهنگی دیگر بازنشسته و از سیستم خارج شوند.