۰ نفر

امکانات آموزشی پردیس بحرانی است

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۱۰
کد خبر: 351062
امکانات آموزشی پردیس بحرانی است

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران گفت: شهر جدید پردیس با 80هزار واحد و پرند با 100هزار واحد مسکن مهر کانون‌های بحرانی از نظر امکانات آموزشی هستند و این شهرها به شدت کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، میررضا شفیع پور در حاشیه مراسم تجلیل از معلمان شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روند مهاجرت‌ رو به افزایش در شهرستان های استان تهران نگران کننده است و مدارس شهرهای قرچک، بهارستان و بومهن تراکم بالاتری نسبت به سایر شهرهای استان تهران دارند.
وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های این استان کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی داریم افزود: حدود 80 درصد از مدارس این استان در دو شیفت و با تراکم بالای دانش آموز اداره می‌شوند.
شفیع پور با بیان اینکه در استان تهران یک میلیون دانش آموز و 45 هزار نفر معلم داریم افزود: تعداد دانش دانش آموزان از امکانات، فضای آموزشی و نیروی انسانی سبقت گرفته است و با توجه به رشد سریع جمعیت شهرهای جدید، در آینده ای نزدیک با مشکلات فراوانی مواجه خواهیم شد.
وی افزود: شهر جدید پردیس با 80 هزار واحد و پرند با 100 هزار واحد مسکن مهر کانون‌های بحرانی از نظر امکانات آموزشی هستند، این شهرها به شدت کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی دارند.
معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران گفت: با توجه به بافت جمعیتی خاص، مهاجرپذیر بودن و تراکم بالای دانش‌آموزی در شهرستان های استان تهران، ارتقاء کمیت و کیفیت آموزش در اولویت قرار دارد و در این زمینه اقداماتی انجام شده است.
شفیع پورگفت: تامین و تقویت زیر ساخت ها، ارتقا پژوهش سراها، برگزاری مسابقات منطقه ای و المپیادها به منظور ارتقا کمیت و کیفیت آموزش در دست اقدام است.
معاون مدیر کل آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به ضرورت ایجاد رشته‌های مهارتی و مراکز فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: به فضاهایی نیاز داریم تا رشته‌های مهارتی، فنی حرفه ای و کار و دانش را توسعه بدهیم.
شفیع پور گفت: سیاست راهبردی ما در سال جاری توسعه و ارتقا زیرساخت های مهارتی دانش آموزان به منظور سهولت جذب در بازار کار است.
وی در ادامه اظهار داشت: معلمان زیادی هر روز از تهران به شهرستان‌ها برای تدریس تردد دارند، به کارگیری معلمان بومی در مدارس شهرستان‌ها راهکار مناسبی برای اشتغال معلمان بومی و مرتفع شدن مشکل تردد معلمان غیر بومی است.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.