۰ نفر

هند به عنوان چهارمین کشور، به ماه کاوشگر می‌فرستد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۵۷
کد خبر: 350814
هند به عنوان چهارمین کشور، به ماه کاوشگر می‌فرستد

سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرد:ماه نورد این کشور ماه سپتامبر (۱۰شهریور تا ۸مهر) به کره ماه می‌رود و چهارمین کشوری محسوب می‌شود که ماه نورد خود را بر سطح ماه می‌نشاند. پیش از این، آمریکا، روسیه و چین بر سطح ماه ماه نورد نشانده بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، پس از لغو شدن انجام ماموریت «چاندریان-۲» (Chandrayaan-۲) در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت)، مقام‌های سازمان تحقیقات فضایی هند اعلام کرده اند که این ماموریت، بین روز‌های ششم تا ۱۶ ژولای (۱۵ تا ۲۵ تیر) انجام می‌شود.

عبارت «چاند» (Chaand) معادل کره ماه در زبان هندی است و «چاندریان» به معنی «ماهنورد» و یا «سفر به ماه» است.

هند چهارمین کشوری خواهد بود که با انجام این ماموریت، پس از آمریکا، روسیه و چین بر سطح ماه فرود می‌آید.

این نخستین ماموریت هند برای فرود بر سطح ماه است، قرار است این فضاپیمای هندی نزدیک قطب جنوب فرود آید. اکنون در منطقه یاد شده از ماه، هیچ عملیات اکتشافی انجام نشده است.

دانشمندان معتقدند سنگ‌های این منطقه از ماه قدمتی چهار میلیارد ساله دارند و احتمال دارد منبعی ایده آل و ارزشمند از انرژی هسته‌ای را فراهم می‌کنند.

پیش از این تمام فضاپیما‌های ارسالی در منطقه‌ای نزدیک به خط استوا ماه فرود آمده اند؛ بنابراین این نخستین باری است که یک فضاپیما در قطب جنوب سیاره فرود می‌آید.

نخستین ماموریت هند به نام «چاندریان-۱» (Chandrayaan-۱) در سال ۲۰۰۸ انجام شد و یک سال بعد به دلیل قطع ارتباط دانشمندان با فضاپیما خاتمه یافت.