۰ نفر

کالباس و ژامبون چه تفاوتی دارند؟

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۳:۲۱
کد خبر: 350001
کالباس و ژامبون چه تفاوتی دارند؟

بسیاری از افراد به خوردن فست فودها و انواع فراورده‌های گوشتی مرتبط با فست فودها علاقه خاصی دارند. برهمین اساس است که این روزها شرکت‌های متعددی در زمینه تولید سوسیس، کالباس و انواع ژامبون و بیکن فعالیت می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، وقتی برای خرید انواع فراورده های گوشتی به مراکز خرید مراجعه می کنید گاهی با انبوهی از انواع و اقسام محصولات متنوع رو به رو می شوید.

اما برای بسیاری از افراد این سوال مطرح می شود که این فراورده ها اصلا چه تفاوتی با یکدیگر دارند. دو محصولی که با یکدیگر اشتباه گرفته می شوند کالباس و ژامبون هستند.

کالباس

کالباس از گوشت گاو، بره و گوساله تهیه می‌شود. بعضی از کالباس‌ها با مخلوط چند نوع گوشت مختلف تهیه می‌شوند. برای مزه‌دار کردن این فرآورده گوشتی معمولا از موادی مانند سیر، خلال بادام، زیتون و پسته استفاده می‌شود.

ژامبون

ژامبون نوعی فرآورده گوشتی است که از گوشت ران حیوانات فرآوری شده که به صورت ساده یا دودی پخته می‌شود و به آن مواد نگه‌دارنده و نمک اضافه می‌کنند. در ایران اینطور جا افتاده است که به کالباس‌های با درصد گوشت بیش‌تر از ۷۰ درصد، ژامبون گفته می‌شود. ولی در اروپا نحوه تولید کالباس و ژامبون متفاوت است.