۰ نفر

صدور ۸رأی برای ناشران متخلف در نمایشگاه کتاب

۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۶
کد خبر: 349258
صدور ۸رأی برای ناشران متخلف در نمایشگاه کتاب

رئیس کمیته بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران داخلی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بررسی ۱۱۷ گزارش و صدور هشت رأی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، داریوش رضوانی با اشاره به بررسی پرونده‌های گزارش‌شده گفت: در نخستین جلسه کمیته بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران ۱۱۷ گزارش از بخش ناشران داخلی مورد بررسی قرار گرفت. خوشبختانه اکثریت پرونده‌ها با دادن تذکر شفاهی و گفت‌وگو با غرفه‌داران حل و فصل شدند و غرفه‌داران متعهد شدند از تکرار اقدامات یادشده خودداری کنند.

او ادامه داد: همچنین هشت رأی نیز صادر شد. دو رأی به تعطیلی یک‌روزه غرفه و شش رأی دیگر به تذکر کتبی، اخذ تعهد با شرط عدم تکرار و در صورت تکرار منع از حضور در نمایشگاه سال آینده منجر شد.

رضوانی اعلام کرد: در این جلسه مقرر شد چنان‌چه ناشران و غرفه‌دارانی تخلفی را مرتکب شده و از کم و کیف آن مطلع نبوده و یا دلیل توجیهی داشتند، همراه با مسئول بخش تخصصی در جلسه هیأت حضور یافته و دفاعیات خود را برای تصمیم‌گیری‌های نهایی اعلام کنند.

رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات ناشران داخلی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: اکثریت پرونده‌های مطرح‌شده به بخش کودک و نوجوان اختصاص داشت که به عرضه محصولات فرهنگی غیر کتاب و ارائه کتاب‌های غیر در نمایشگاه مربوط می‌شد.

او در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل پافشاری هیأت بر آرای صادرشده در سال گذشته، تا به امروز (سومین روز نمایشگاه کتاب) هیچ گزارشی از سوءاستفاده از بن‌کارت‌های خرید کتاب ارائه نشده است.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.