۰ نفر

شیوع بی‌سابقه بیماری سرخک در آمریکا

۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۰۱
کد خبر: 349110
شیوع بی‌سابقه بیماری سرخک در آمریکا

شیوع بی سابقه بیماری فراگیر سرخک در بسیاری از ایالت های آمریکا، مردم و مقام های این کشور را نگران کرده است.

به گزارش فرانس 24، مرکز پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 695 مورد ابتلا به ویروس فراگیر سرخک در این کشور به ثبت رسیده که این امر نشانگر شیوع بی سابقه و نگران کننده این بیماری پس از ریشه کن شدن رسمی آن در سال 2000 است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس این گزارش، رکورد جدید ابتلا به ویروس سرخک در حالی در ایالت های آمریکا به ثبت می‌رسد که بیشترین شمار ابتلا به این بیماری به سال 2014 و ثبت 667 مورد در کل سال مربوط می‌شود.
برخی منابع پزشکی شیوع مجدد سرخک در آمریکا را خودداری برخی افراد از زدن واکسن سرخک و به راه افتادن جنبش ضد واکسن در برخی از ایالت های این کشور می دانند. 
برخی از والدین آمریکایی تحت تاثیر باورهای غلط، با واکسیناسیون فرزندانشان در مدارس مخالفت می کنند.
'الکس آزار' وزیر بهداشت آمریکا ضمن ابراز نگرانی از شیوع مجدد بیماری سرخک و نگرانی از گسترش آن با سایر شهرها، گفته است که وزارت تحت امرش تمام تلاش خود را برای متقاعد کردن والدینی که با واکسیناسیون فرزندانشان در مدارس مخالفند، به کار خواهد بست. 
وی گفت: واکسن‌های ضد سرخک بخشی از محصولات دارویی هستند که تحقیقات و مطالعات عمیقی بر روی آنها صورت گرفته و ایمنی آنها از سال‌ها پیش به اثبات رسیده است.»
بر اساس گزارش صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، آمریکا در میان کشورهای پیشرفته پس از فرانسه و انگلیس بیشترین شمار کودکان واکسینه نشده بر ضد بیماری سرخک را به نام خود ثبت کرده است.