۰ نفر

چگونه به سرعت گرفتگی عضلات را درمان کنم؟

۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۲۱
کد خبر: 348259
چگونه به سرعت گرفتگی عضلات را درمان کنم؟

فرقی ندارد ورزش کرده باشید یا فعالیت بدنی بالایی داشتید، در هر صورت گرفتگی عضلات می تواند شما را تا چند روز درگیر و حتی عصبی کند. بنابراین بسیاری از افراد به دنبال روش هایی قدرتمند برای مبارزه با گرفتگی عضلات خود هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، گرفتگی عضلات می تواند عوارضی جدی مثل دردهای عضلانی و حتی به هم ریختن اعصاب و ناتوانی در انجام امور روزمره را به همراه داشته باشد. اما برای درمان این مشکل چه راهکارهایی وجود دارد؟

_یکی از برترین روش ها برای درمان گرفتگی عضلات استفاده از ماساژ است. البته قرار نیست ماساژ حرفه ای انجام شود، تنها کافیست با یک روغن گیاهی عضله گرفته شده را با ملایمت ماساژ دهید.

_از راه رفتن و نرمش ملایم در آب استفاده کنید. درواقع می توانید به استخر رفته و در بخش کم عمق با آرامش راه بروید.

_استفاده از کمپرس های سرد و گرم می تواند به باز شدن گرفتگی عضلات شما کمک کند.

_بیشتر مایعات بنوشید.

_از مکمل های ویتامین استفاده کنید تا اگر گرفتگی عضلات شما ریشه کمبود ویتامین دارد سریعتر بهبود یابید.

_سعی کنید استرس روزانه خود را کنترل گنید. چرا که در بسیاری از موارد استرس زمینه ساز مشکلات گرفتگی عضلات می شود.

_ساکن نباشید. این یک اشتباه رایج است که افراد تصور می کنند وقتی دچار گرفتگی عضلات هستند نباید حرکت کنند. اما این کار غلط است و افراد می توانند با ورزش و نرمش ملایم مشکل خود را حل کنند.

_جکوزی یا قرار دادن عضلات گرفته در آب گرم و نمک می تواند در بهبود و شل شدن عضلات کمک کند.

_می توانید از پمادهای گیاهی تسکین دهنده برای درمان گرفتگی های عضلات خود استفاده کنید.

به طور کلی گرفتگی عضلات ریشه های روانی یا فیزیکی دارد. گاهی قرار گرفتن در شرایط دشوار زندگی زمینه ساز گرفتگی عضلات می شود و گاهی نیز فعالیت های بدنی سنگین. اما در هر حالت، بهتر است در صورت شدت بالای گرفتگی، تغییر رنگ پوست یا ضربان شدید پوست و گرفتگی هم زمان عضلات به سرعت به پزشک مراجعه کنید، گاهی برخی ضرب دیدگی ها، دررفتگی ها یا مشکلات استخوانی با گرفتگی عضلات مشتبه می شوند و افراد با مراجعه دیرهنگام به پزشک، سلامت خود را به خطر می اندازند.