۰ نفر

دستگیری 7نفر در ارتباط با حملات تروریستی سریلانکا

۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۶:۴۰
کد خبر: 348245
دستگیری 7نفر در ارتباط با حملات تروریستی سریلانکا

پلیس سریلانکا از دستگیری هفت نفر در ارتباط با انفجارهای صبح امروز این کشور که حدود 207کشته و 250زخمی برجای گذاشت، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، صبح روز یکشنبه همزمان با روز عید پاک مسیحیان، هشت انفجار کلمبو پایتخت تجاری سریلانکا و دیگر شهرهای این کشور را لرزاند که در پی آن تاکنون 207 نفر کشته و 450 نفر مجروح شدند.
سه انفجار از این انفجار ها در سه کلیسا، سه انفجار در سه هتل لوکس، یک انفجار در یک مهمانخانه و یک انفجار در حومه شهر کلمبو رخ داد.
تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله ها را بر عهده نگرفته است، اما پلیس سریلانکا از دستگیری هفت نفر در ارتباط با این حملات خبر داد. جزئیات بیشتری در این باره ارائه نشده است.
وزارت خارجه سریلانکا اعلام کرده که دست کم 35 خارجی نیز در میان کشته شدگان بودند.
دولت این کشور مقررات منع عبور و مرور از ساعت 18 روز یکشنبه تا 6 صبح روز دوشنبه به وقت محلی اعمال کرده و دسترسی به برخی شبکه های اجتماعی و سرویس های پیام رسان را نیز غیرفعال ساخته است.
این حملات مرگبارترین حملات سریلانکا از زمان پایان جنگ داخلی این کشور در سال 2009 بوده است.
کلیسای سن سباستین از مردم خواست برای شناسایی کشته‌ها و زخمی‌های حادثه انفجار در سریلانکا، نام و مشخصات افراد خانواده مفقود خود را در اختیار این کلیسا قرار دهند.
موج حملات امروز با شش انفجار تقریبا هم‌ زمان در سه هتل و سه کلیسا آغاز شد.ساعاتی بعد پلیس تایید کرد که دو انفجار دیگر هم در مناطقی بیرون از شهر کلمبو رخ داده است. به گفته پلیس، انفجار هشتم یک حمله انتحاری بوده که سه کشته برجای گذاشته است.
هنوز هیچ کس مسئولیت این حملات را بر عهده نگرفته است.
روآن ویجه‌واردن، وزیر دفاع سریلانکا در واکنش به این انفجارها گفت: 'ما همه اقدامات ضروری را علیه گروههای تندرویی که در این کشور فعال هستند انجام می‌دهیم.'
به گفته ویجه‌واردن بیشتر حملات کار 'یک گروه' و انتحاری بوده است.