۰ نفر

تبعیض‌های درمانی میان دختران و پسران در آمریکا

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۲۰:۳۸
کد خبر: 347932
تبعیض‌های درمانی میان دختران و پسران در آمریکا

این باور عمومی که پسرها در ابراز درد جسمی خوددارتر بوده و دختران احساسات خود را بیشتر بیان می‌کنند، باعث شده آمریکایی‌ها در مقوله درمان دچار تبعیض جنسیتی شده و غالبا شدت درد فیزیکی را در دختران کمتر از پسران جدی می‌گیرند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روان‌شناسان دانشگاه "ییل" آمریکا در مطالعه‌ای اخیر دریافته‌اند آمریکایی‌ها در اغلب موارد هنگامی که انگشت کودکی بشکند در صورتی که کودک "دختر باشد" تصور می‌کنند این اتفاق درد کمتری نسبت به زمانی دارد که برای "یک پسر رخ می‌دهد".

در این مطالعه، ویدئویی برای ۲۶۴ بزرگسال ۱۸ تا ۷۵ ساله زن و مرد به نمایش گذاشته شد که در آن یک کودک با جنسیت مبهم حضور دارد، پس از آن به یک گروه از شرکت کنندگان گفته شد که کودک حاضر در ویدئو پسر است و به گروهی دیگر گفته شد که دختر است. سپس از این افراد خواسته شد تا میزان درد را در این "پسر" یا "دختر" نسبت به آن چه که در ویدئو از خود بروز می‌دهد، تخمین بزنند.

شرکت کنندگانی که تصور می‌کردند کودک پسر است شدت درد بیشتری را برای او پیش‌بینی کردند. متخصصان به این نتیجه رسیدند که کلیشه‌های صریح جنسیتی مانند این باور که پسرها سرسخت‌تر بوده و دختران احساساتی‌تر هستند، می‌تواند بر ارزیابی و قضاوت درد کودکان توسط بزرگسالان تأثیر بگذارد.

نکته قابل توجه در این مطالعه آن است که این مطلب بیشتر در مورد شرکت کنندگان زن صدق کرده و شرکت کنندگان مرد در این مطالعه میزان درد پسرها و دخترها را نزدیکتر به یکدیگر تخمین زدند.

اما به طور کلی این باور عامیانه وجود دارد که اگر یک پسر درد خود را بروز دهد احتمالا شدت درد در او خیلی بیشتر از میزانی است که خودش ابراز می‌کند.

متخصصان پیشنهاد دادند که این مطالعه را با نوزادان نیز انجام دهند تا دریابند آیا کلیشه‌های جنسیتی زودتر شروع می‌شوند یا خیر؟

پیش‌تر نیز کارشناسان نشان داده بودند که جنسیت‌زدگی بر چگونگی رفتار با زنان در سیستم‌های مراقبت بهداشتی تأثیر می‌گذارد.

آنها می‌گویند: زنان بیشتر به دنبال دریافت مراقبت به هنگام درد هستند اما این بدان معنا نیست که درد آنها جدی نیست.

آن چه که تصور می‌شود این است که زنان در مورد دردهایشان اغراق می‌کنند در صورتی که آنها تنها دردهایشان را دقیق‌تر بیان و توصیف می‌کنند.

این مطالعه در کنار دیگر مطالعات نشان می‌دهد که چگونه برخی از اقلیت‌ها در آمریکا برای در میان گذاشتن دردهای خود با پزشک با دشواری مواجه‌اند. برای مثال یکی از این مطالعات نشان داد که مردان و سفید پوستان آمریکایی به نسبت زنان و سیاه پوستان هنگامی که به دلیل درد قفسه سینه به پزشک مراجعه می‌کنند بیشتر برای انجام آنژیوگرافی ارجاع داده می‌شوند.

یک مطالعه دیگر نیز نشان داد که دانشجویان و رزیدنت‌های پزشکی سفید پوست در این کشور باورهای غلطی در مورد تفاوت‌های بیولوژیکی میان سیاه پوستان و سفید پوستان دارند که منجر به تعصبات نژادی در نحوه درمانشان می‌شود.