۰ نفر

تهیه گزارش میدانی ریاست جمهوری از مناطق سیل‌زده

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۸:۲۹
کد خبر: 347916
تهیه گزارش میدانی ریاست جمهوری از مناطق سیل‌زده

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهوری گفت که به منظور خدمات رسانی بهینه به سیل‌زدگان و شتاب بخشی به بازسازی مناطق سیلزده، ستاد ریاست جمهوری از این مناطق گزارش میدانی هم تهیه می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سعید شیرکوند روز جمعه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان سوادکوه در استان مازندران در گفت و گو با خبرنگاران افزود : ستاد ریاست جمهوری با توجه به حساسیت رییس جمهوری نسبت به رسیدگی به وضعیت سیل زدگان و جلوگیری از هرگونه کمی و کاستی در این زمینه ، تصمیم گرفته است در کنار گزارش‌هایی که از دستگاههای اجرایی در باره خسارات سیل دریافت می کند ، به صورت میدانی نیز میزان خسارت‌ ها و نحوه خدمات رسانی را بررسی کند.
وی با تاکید بر این که روحانی شخصا به صورت مستمر پیگیر وضعیت خدمات رسانی و بازسازی مناطق سیل زده است ، گفت : 
خسارت های سیل پس از برآورد‌های نهایی ، تا آنجایی که ممکن است بخشی از محل بودجه حوادث غیر مترقبه امسال و بخشی نیز از صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.
شیرکوند افزود : برآورد اولیه خسارت سیل در کشور به جز استان خوزستان و استان‌های شرقی که گزارش نهایی در این استان‌ها هنوز به طور دقیق اعلام نشده حدود 30 هزار میلیارد تومان است. ‎
معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت : سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات به خسارت دیدگان و بازسازی زیرساخت های تخریب شده بخشی از مبلغ را از بودجه امسال و بودجه حوادث غیر مترقبه تامین می کند و با نظر مساعدی که مقام معظم رهبری داشتند تا آنجایی که امکانش هست از صندوق توسعه ملی هم استفاده خواهد شد.
سیل در 2 مرحله 27 اسفندماه سال گذشته و 12 فروردین سال جاری در مازندران بیش از یک هزار و 600 میلیارد تومان به بخش های کشاورزی، زیر ساختی و منازل مسکونی خسارت زد.