۰ نفر

معاون فنی عمرانی استانداری تهران اعلام کرد:

آن‌چه در مناطق سیل‌زده مورد نیاز است

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۵۹
کد خبر: 346870
آن‌چه در مناطق سیل‌زده مورد نیاز است

معاون فنی عمرانی استانداری تهران با اشاره به اینکه آب معدنی و نان لازم در خوزستان دپو شده است، افزود: با توجه به گرم شدن هوا، پنکه، کولر آبی و کلمن آب در این منطقه مورد نیاز است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  تقی زاده در چهارمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران که امروز یکشنبه در محل استانداری تهران تشکیل شد، گفت: استان تهران به عنوان استان معین برای کمک به سیل زدگان استان خوزستان انتخاب شده و من به عنوان معاون فنی عمرانی استانداری تهران به اتفاق گروهی متشکل از هلال احمر، سازمان آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی و همین طور دانشگاه علوم پزشکی به خوزستان اعزام شد.

وی افزود: در خوزستان بلافاصله جلسه‌ای با استاندار و معاونین این استان برگزار شد تا نسبت به شرایط ویژه‌ای که در منطقه دشت آزادگان و سوسنگرد بود، تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

وی ادامه داد: رودخانه کرخه از ۶۹ روستا عبور می‌کند و ۱۵ کیلومتر طول محور این رودخانه است. ما ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت فرصت داشتیم که شهرهای سوسنگرد و شهرهای اطراف این رودخانه را به گونه‌ای پوشش دهیم که وارد سیلاب نشوند. لذا با هماهنگی شورای تأمین استان خوزستان توانستیم به شکلی عمل کنیم که از تخلیه دشت آزادگان که جمعیتی حدود ۱۱۰ هزار نفر است، جلوگیری کنیم. در حال حاضر نیز ۱۵۰ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین استانداری تهران در منطقه خوزستان حضور دارند و مشغول کار هستند.

معاون فنی عمرانی استانداری تهران تاکید کرد: توانسته‌ایم ۲۵ کیلومتر سیل بند در این محدوده ایجاد کنیم و اقلامی از جمله آب معدنی و گونی‌های شن و ماسه به منطقه ارسال کرده‌ایم و روزانه نیز حدود ۷۰۰۰ غذای گرم به مردم منطقه ارایه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر منطقه به شرایط استیبل رسیده است، افزود: برخی از اقلام از جمله آب معدنی و نان دیگر در منطقه مورد نیاز نیست؛ چرا که دپوی لازم در محدوده انجام شده و با توجه به شرایط جوی و گرم شدن هوا درخواست می‌کنیم که پنکه، کولر آبی، پشه بند، کلمن آب و البته دمپایی به مناطق سیل‌زده خوزستان ارسال شود.