۰ نفر

ورودی اهواز زیر آب رفت +عکس

۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۵۳
کد خبر: 346063
ورودی اهواز زیر آب رفت +عکس

ورودی اهواز از سمت اندیمشک با پیشروی آب رودخانه کرخه، هم‌اکنون به زیر آب رفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در حالیکه در روز گذشته بیم پیشروی سیلاب از بالادست خوزستان به اهواز و روستاهای بیشتر و متاثر از سیل می‌رفت اما با تلاش مردم و مسئولان و با وجود امکانات محدود کنترل شد و از سوی دیگر از سوی کارشناسان حوضه آب اطمینان داده شد که خطری سد کرخه را تهدید نمی‌کند و نگرانی از شکسته شدن سد معنی ندارد.

سیل زدگان از کودک گرفته تا پیر روستا دست به کار شدند و تلاش کردند با ایجاد خاک ریز جلوی ورود سیلاب به روستاهای در محاصره آب را بگیرند. کمک های امدادی هم از جمله قایق ها از آلمان و دیگر استانها می رسد اما در مقابل انبوه جمعیت سیل زدگان که بالغ بر 40 هزار نفر می شوند اندک است و کمک های بیشتری نیاز است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان و بر اساس آخرین آمار اعلام شده ۲۳۴ روستای حاشیه رودخانه‌های دز، کرخه و کارون از زمان وقوع سیلاب تاکنون تخلیه شده‌اند و از این تعداد روستای تخلیه‌شده، ۹۵ روستا دچار آب‌گرفتگی شده‌اند.

تاکنون ۴۶ هزار نفر از اهالی مناطق سیل‌زده در اردوگاه‌های موقت اسکان اضطراری یافته‌اند و برای این تعداد، ۵۶ اردوگاه اضطراری در نظر گرفته شده است. همچنین تاکنون به 6700 واحد مسکونی آسیب وارد شده است و ۵۱ هزار واحد مسکونی نیز در معرض خطر هستند.

ورودی اهواز زیر آب رفت/تلاش برای احداث سیل‌بند در مسیر پیشروی آب به سمت شهر

ورودی اهواز از سمت اندیمشک با پیشروی آب رودخانه کرخه، هم‌اکنون به زیر آب رفته است.

با شکسته شدن سیل‌بند و انحراف آب کرخه از کانال سلمان در ورودی شهر اهواز، هم‌اکنون این منطقه به زیر آب رفته و نیروهای امدادی اعم از ارتش و سپاه با تلاش نیروهای کمکی مردمی در حال ایجاد سیل‌بند در ورودی شهر اهواز هستند.

در این منطقه در حال حاضر ماشین‌آلات سنگین با خاک‌برداری و انتقال سیل‌بندها در تلاش برای جلوگیری از پیشروی آب به سمت مناطق شهری از جمله کیانشهر و زردشت هستند.

هم‌چنین میدان پلیس اهواز نیز به زیر آب رفته است.

با افزایش حجم آب در پشت سیل‌بند ایجاد شده در محل اتوبان ورودی اهواز، اکنون نیروهای امدادی با افزودن نیوجرسی و گونی‌های خاک در حال استحکام‌سازی سیل‌بند هستند.

همچنین جوانان از مناطق مختلف اهواز از جمله منطقه خشایار و منطقه غیزانیه به این نقطه آمده و در حال کمک به نیروهای امدادی هستند.

از سوی دیگر آب از پشت سیل‌بند در حال گسترش به سمت دشت اطراف اهواز و پشت پارک آبی و میدان میوه و تره بار است.

در این شرایط، نیروهای مردمی و امدادی در تلاش برای احداث و امتداد سیل‌بند در مسیر پیشروی آب به سمت شهر هستند.

نیروهای  خدماتی نیز در محل احداث سیل‌بند ورودی شهر در حال توزیع آب آشامیدنی و بسته‌های خرما بین جوانان و نیروهای امدادی هستند.

در این میان، فرمانده عملیات احداث سیل‌بند با شعار «هله هله اهواز» از جوانان اهوازی حاضر در محل که در حال کمک هستند، تشکر می کند.

با توجه به ایجاد خاکریز در امتداد اتوبان به نظر می رسد عملیات ایجاد سیل بند ورودی شهر با موفقیت در حال انجام است. با این وجود، ارتفاع آب در پشت سیل بند در آن سوی اتوبان در حال افزایش است.

احداث سیل‌بند در ادامه اتوبان ورودی اهواز همچنان همزمان با پیشروی آب با حضور نیروهای مردمی ادامه دارد.
عباس محسنی، یکی از ساکنان منطقه کیانشهر که اکنون در حالت آماده باش تخلیه به سر می‌برد، برای کمک به محل احداث سیل‌بند آمده است. محسنی می‌گوید: به منطقه کیانشهر اعلام آماده‌باش و تخلیه شده است و همسایه‌های ما به تدریج در حال رفتن از خانه‌هایشان هستند. من هم برای کمک و احداث سیل‌بند به اینجا آمده‌ام.

حسین زارع و محمد کریمی دو جوان اهل منطقه صد دستگاه باهنر اهواز نیز از دیگر نیروهای مردمی هستند که می‌گویند از دو روز پیش در این منطقه حضور دارند و کمک می‌دهند. آنها می‌گویند که امروز نیز از ظهر در این منطقه حضور دارند و مشاهده کرده‌اند که ارتفاع آب حدود یک متر به تدریج بالاتر آمده است.

این سیل‌بند از ظهر امروز تاکنون به تدریج روبروی منطقه مسکونی کیانشهر و در امتداد ورزشگاه غدیر در میدان میوه و تره‌بار اهواز احداث شده است.