۰ نفر

رئیسی: عدم توجه به زیرساخت‌ها در سیلاب مشکل آفرید

۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۱۷
کد خبر: 345310
رئیسی: عدم توجه به زیرساخت‌ها در سیلاب مشکل آفرید

آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه در نخستین سفر استانی خود، به منظور اطلاع از روند امدادرسانی به سیل زدگان امروز به استان گلستان سفر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در بازدید از روستای سیل زده میرزاعلی یلقی شهرستان آق قلا با حضور در جمع مردم گفت: حضور نیرو‌های جهادی، نظامی، بسیجی، سپاهی و نیرو‌های مردمی، نیرو‌های دولت و واقعا حضور همگان یک حضور بسیار ارزشمندی را نشان داد و علیرغم تلخی‌هایی که سیل ایجاد کرد وحدت و یکپارچگی همه گویش‌ها در این منطقه و در کنار هم اعم از سنی و شیعه و عزیزانی که از مناطق مختلف برای کمک به اینجا آمدند، زیبایی آفرید.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بخش امداد و نجات بحمدالله با حضور همگان، به ویژه نیرو‌های مردمی و نیرو‌های دولتی، عزیزان سپاه، ارتش، بسیج و عموم مردم یک زیبایی ارزشمندی داشت و نشان داد همه در سختی‌ها در کنار هم هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: بحمدالله فعالیت‌های مربوط به حوزه امداد و نجات انجام شد، ولی بر اساس بازدیدی که از بخش‌هایی از این منطقه داشتیم همچنان مشکل آب و تردد مردم و وجود آب در برخی از خانه‌ها و برخی از خیابان‌ها و بخشی از مشکلاتی که سیل ایجاد کرده باقی است که مسئولان در حال تلاش هستند که این مشکلات را کاهش دهند.

آیت الله رئیسی در ادامه اذعان کرد: بخش دوم که بسیار مهم است، مربوط به عمران و آبادی و به عبارت دیگر جبران خسارتهاست که باید در کنار این تخریب‌ها و مشکلاتی که سیل ایجاد کرده است به همت خود مردم و تمامی نیرو‌ها فعالیت‌های مربوط به عمران و آبادانی و جبران خسارت‌ها که دولت وعده کرده است به زودی صورت بگیرد. ما هم روند فعالیت‌ها را انشاءالله دنبال خواهیم کرد تا این جبران خسارت‌ها انجام شود و این بخش هم به خوبی انجام گیرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به آسیب شناسی سیل اخیر به عنوان بخش سوم و مهمترین موضوع بخش گفت: نعمات آسمانی و برکات الهی برای همه جا آبادانی ایجاد می‌کند و اگر زمینه‌های خوبی فراهم باشد همه این‌ها به یک گشایش در زندگی مردم تبدیل می‌شود؛ ولی اگر زمینه آن آماده نباشد به یک مشکل تبدیل خواهد شد؛ لذا باید کاری کرد که این نزول برکات الهی مثل همیشه به گشایش زندگی مردم و آبادانی تبدیل شود.

وی ادامه داد: این بخش سوم بخشی است که ما آن را دنبال می‌کنیم و از همان ابتدای قضیه همکاران در سازمان بازرسی را مامور کردیم که موضوع را آسیب شناسی کنند.

رئیس قوه قضاییه از دولت، مردم، فعالان حوزه محیط زیست و دلسوزان و دغدغه‌مندان خواست که در این قضیه همه کمک کنند.

وی تصریح کرد: نزول برکات الهی و باران همیشه هست و بعد از این نیز انشاءالله در این مناطق خواهد؛ بود، اما این برکات آسمانی باید به عمران، آبادانی، رونق کشاورزی و آباد شدن منطقه تبدیل شود نه اینکه خدای نکرده به مشکل در زندگی مردم بدل گردد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: این موضوع را انشاءالله در شورا‌های اداری و مرکز نیز دنبال خواهیم کرد و بحث اساسی ما همین مساله سوم است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه ما هر روز نباید شاهد مشکلی برای مردم باشیم، گفت: باید این تبدیل شدن برکات الهی به ایجاد مشکل برای مردم برای آخرین بار باشد و انشاءالله این میزان از نزول برکات و باران به آبادانی منطقه و عمران منطقه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه هدف بنده عرض سلام به شما مردم عزیز منطقه و به ویژه جوانان منطقه بود که در این مدت بسیار زحمت کشیدید، گفت: نه هر روز بلکه هر ساعت موضوع را دنبال می‌کردم و نکته مهم این است که امروز با حضور شما پیگیری‌ها را انجام دهیم.

آیت الله رئیسی بیان داشت: بنده در مشهد در خدمت مقام معظم رهبری بودم و از اولین لحظه‌ای که مساله سیل گلستان مطرح شد ایشان دغدغه داشتند و به نیرو‌های مسلح در این مورد دستور دادند. نیرو‌های مسلح نیز با تمام قدرت وارد شدند و هر لحظه ایشان پیگیری می‌کردند و بنده از نزدیک پیگیری شخص ایشان و دغدغه ایشان نسبت به مردم منطقه و اینکه همه نیرو‌ها بسیج شوند برای اینکه آلام مردم کاهش پیدا کند و مدام در صدد این بودند را شاهد بودم.

رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: ما نیز باید در صدد این باشیم تا انشاءالله آلام و مشکلات مردم زحمتکش و پرتلاش و همیشه در صحنه این منطقه، کاهش پیدا کند.